مدیرعامل شرکت پست ایران؛

تمبرها، سفیران فرهنگی و اجتماعی ملت‌ها هستند

1400/03/01 - 19:54 - کد خبر: 44337 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت پست ایران گفت: تمبرها، سفیران فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ملت‌ها در میان همدیگر و گویای پیشینه تاریخی آن‌ها بوده و به همین دلیل دارای اهمیت فراوان اقتصادی و فرهنگی هستند.

به گزارش نصر، رمضانعلی سبحانی فر روز شنبه یکم خردادماه در مراسم افتتاح نخستین خانه موزه تمبر ایران در محل خانه مجتهدی‌های تبریز، با اشاره به تاریخچه‌ای از سیر تکامل پست و تمبر در ایران، افتتاح این خانه موزه را نشانه استمرار جریان فرهنگی این شرکت به عنوان مطالبه وزارتی و شخص وزیر دانست. 
به گزارش ایسنا، وی گفت: تبریز از زمان‌های گذشته به صفت تاریخی فرهنگی بودن مشهور است و میراث کهن و اولین‌هایی را در دل خود جای داده که امروز نخستین خانه موزه تمبر نیز بر مجموعه گنجینه‌های آن افزوده می‌شود. 
وی با اشاره به اهمیت تمبر در طول تاریخ، اظهار کرد: تمبر علاوه بر این‌که ارزش فرهنگی دارد، تاریخ و میراث ما را نیز از گذشته به حال و آینده انتقال می‌دهد و زمینه ساز اشتراک تجربه گذشتگان با زمان حال و آینده می‌شود.
سبحانی فر با اشاره به ارزش جهانی تمبر، گفت: در خانه موزه تمبر تبریز، کارت پستال‌هایی از فلسطین پیش از اشغال توسط صهیونیست‌ها وجود دارد که دارای ارزش فراوانی است. 
وی با اشاره به شناخته شدن موزه پست به عنوان سومین موزه ملی ایران از طرف «ایکوم»، بیان کرد: پست از دیرباز در زمینه خدمت رسانی در ایران جایگاه ویژه‌ای داشته است.  
وی تاکید کرد: امروز پست به عنوان سکوی تجارت الکترونیک در جهان شناخته می‌شود و در کشور ما هم می‌تواند نقش مهمی در جهش تولید و حمایت از آن ایفا کند.
بر اساس این گزارش، این خانه موزه با عنایت به اهمیت حفظ هویت تاریخی تمبر و اسناد ملی پست به عنوان اسناد تاریخی و نمادهای پستی در محل خانه مجتهدی‌های تبریز یکی از معدود میراث ارزنده ملی کشور با همکاری اداره کل پست آذربایجان شرقی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح شده است.
انتهای پیام/
تمبرها، سفیران فرهنگی و اجتماعی ملت‌ها هستند خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار