ارزیابی نهایی سازمان بهداشت جهانی برای معرفی سهند به عنوان شهر سالم

1400/03/01 - 13:33 - کد خبر: 44314 نسخه چاپی

نصر: فرماندار اسکو و ناظر عالی برنامه شهر سالم این شهرستان اعلام کرد: ارزیابی نهایی سازمان بهداشت جهانی «WHO» برای معرفی شهر جدید سهند به عنوان شهر سالم، فردا از سوی ارزیابان این سازمان جهانی به صورت میدانی انجام می‌شود.

به گزارش نصر، بابک رضی منش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار کرد: در این ارزیابی سه تیم ارزیاب به صورت جداگانه اقدامات انجام شده در طرح شهر سالم سهند شامل ارزیابی فعالیت سمن ها، مصاحبه با مردم، ارزیابی بخش توسعه سلامت، مرکز اطلاعات جامعه محور، مداخلات جامعه محور، مشارکت سمن ها، اقدامات بخش خصوصی و گروه های مردمی را ارزیابی می کنند.
وی یادآور شد: برای تحقق شهر سالم، پنج سال با برنامه منسجم حرکت شده و ساختارسازی هایی توسط خود جوامع ارایه و ۲ دبیرخانه اجرایی، علمی و ۶کمیته، برنامه شهر سالم را پیش بردند که هدف عمده این طرح پیشبرد اهداف شهر پایدار و سلامت جامعه است که ۷۵درصد اهداف در شهر جدید سهند پیاده سازی شده است.  
وی ادامه داد: بازدید از مدارس مروج سلامت، توسعه مهارت اجتماعی، آموزش های فنی و حرفه ای،  مهارت آموزی و اشتغال، ظرفیت سازی در مردم و سایر برنامه های توسعه شهری شاخص های ارزیابی هستند که بازدید و ارزیابی خواهند شد.  
رضی منش خاطر نشان کرد: مسایل مربوط به امنیت غذایی در تولید و توزیع مواد غذایی سالم، دسترسی به آب سالم، فاضلاب، سیستم تصفیه خانه، آلودگی هوا و آمادگی در مقابله با حوادث و بلایا نیز مورد ارزیابی کارشناسان سازمان بهداشت جهانی قرار می گیرد.  
وی یادآور شد: اقدامات بخش توسعه سلامت، مرکز اطلاعات جامعه محور، مداخلات جامعه محور و مشارکت سمن ها، اقدامات بخش خصوصی و گروه های مردمی، مدارس مروج سلامت، توسعه مهارت اجتماعی، آموزش های فنی و حرفه ای، مهارت آموزی و اشتغال، ظرفیت سازی در مردم و سایر برنامه های توسعه شهری بازدید و ارزیابی خواهند شد.
فرماندار با بیان اینکه تمام اقدامات و برنامه‌های دبیرخانه های علمی و اجرایی و کمیته های تخصصی پنج گانه در راستای ارتقای شاخص‌های حوزه سلامت به ارزیابان برجسته دفتر مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی"WHO" تشریح و تبیین شود، ابراز امیدواری کرد: پس از پایان این ارزیابی نهایی، شهر سالم سهند به عنوان اولین شهر سالم جمهوری اسلامی به شبکه جوامع شهرهای سالم الحاق و افتخاری بزرگ برای کشور، استان و شهرستان کسب شود.
رضی منش اظهار کرد: با تحقق شهر سالم، سهند اولین شهر ایران خواهد بود که به شبکه جهانی شهرهای سالم ملحق می شود که در واقع برند جهانی برای شهر سهند خواهد بود بر این اساس به رعایت ۸۰ شاخص سلامت متعهد خواهیم شد.  
وی ادامه داد: اقداماتی که در سهند انجام شده می تواند الگویی برای آموزش سایر شهرهای مدیترانه شرقی تبدیل شود همان طور که اکنون هم درخواست های همکاری دریافت کردیم.  
فرماندار اسکو  ساخت دومین کتابخانه بزرگ استاندار استان با سه هزار متر در شهر جدید سهند که تاکنون ۹۸درصد پیشرفت فیزیکی داشته، ارتقا زیرساخت های اجتماعی، ایجاد زیرساخت های اجتماعی با خوانش جدید، افتتاح ۱۸مدرسه و ۲مدرسه در دست ساخت، افتتاح یک باب کتابخانه،  افتتاح ساختمان اورژانس اجتماعی به عنوان مرکز فرماندهی مداخله آسیب های اجتماعی و ارتقا سرانه فضای سبز از جمله اقدامات انجام شده برای تحقق شهر سالم در شهر سهند است. 
انتهای پیام/
ارزیابی نهایی سازمان بهداشت جهانی برای معرفی سهند به عنوان شهر سالم نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار