مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان:

۱۲۰ کیلومتر شبکه فاضلاب جدید در آذربایجان‌شرقی بهره برداری می‌شود

1400/03/01 - 10:43 - کد خبر: 44294 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: تلاش می‌کنیم تا شهریور امسال حدود ۱۲۰ کیلومتر شبکه جدید فاضلاب در استان در مدار بهره برداری قرار بگیرد.

به گزارش نصر، علیرضا ایمانلو در بازدید از تصفیه خانه آب آشامیدنی در حال احداث شهر نظرکهریزی شهرستان هشترود افزود: هم اکنون ۶۷.۹ درصد از جمعیت شهری آذربایجان شرقی و ۷۸.۵ درصد از شهروندان تبریزی از پوشش تاسیسات جمع آوری و دفع فاضلاب برخوردار هستند.
وی الگوهای توصیه شده برای مصارف سرانه خانگی آب شرب برای هر نفر را ۱۵۰ لیتر در شبانه روز عنوان کرد و گفت: متاسفانه این میزان در استان ۲۰۰ تا ۲۲۰ لیتر است.
ایمانلو با بیان اینکه امسال میزان بارندگی ها کاهش و مصرف آب در استان به طور چشمگیری افزایش یافته است و مردم باید از مصارف غیرضروری خودداری کنند، ادامه داد: متوسط مبلغ تمام شده هر متر مکعب آب در آذربایجان شرقی حدود ۲ هزار تومان است و این در حالی است که متوسط فروش آب طبق تعرفه‌های مصوب خانگی حدود ۸۰۰ تومان است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با تشریح روند اجرایی طرح تصفیه خانه آب نظرکهریزی گفت: این پروژه شامل احداث آبگیر و خط انتقال به طول ۱۲ کیلومتر با لوله پلی اتیلین ۲۰۰ میلی متری با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان از سال ۹۱ آغاز شده است و ۹۰ درصد پیشرفت دارد و در پایان تیرماه امسال افتتاح می شود.
امین امینیان، فرماندار هشترود هم گفت: ۱۲ میلیارد تومان برای تکمیل طرح مجتمع آبرسانی آلمالو مصوب شده است. 
وی افزود: همچنین یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان برای ۶ پروژه تامین آب آشامیدنی روستاهای پارالار، لامشان، ذوالبین، پوستین دوز، مجتمع آبرسانی سهند و توسعه بازسازی شبکه تاسیسات آبرسانی هشترود مصوب شده است.
شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در ۶۳ شهر و یک هزار و ۵۰۰ روستای استان برای ۴ میلیون نفر خدمات ارائه می‌کند.
انتهای پیام/
۱۲۰ کیلومتر شبکه فاضلاب جدید در آذربایجان‌شرقی بهره برداری می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار