مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی تاکید کرد:

لزوم فرهنگسازی "اهدای عضو" در جامعه

1400/02/31 - 20:23 - کد خبر: 44276 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی بر لزوم فرهنگسازی اهدای عضو در استان تاکید کرد.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی با حضور در خانه خانواده مرحوم علیرضا اشکی اهدا کننده عضو، با حضور جمعی از مسئولان و نمایندگان مسئولان، از این خانواده در راستای حیات بخشی به جان افراد دیگر تجلیل کرد و گفت: از خانواده مرحوم اشکی تشکر و قدردانی می‌کنیم که در راستای حیات به اشخاص دیگر، از اعضای بدن عزیز خود را گذشتند.
وی با بیان این‌که حیات مجدد پیدا کردن، ارزش بالایی دارد، افزود: باید هر چه که از دستمان برمی‌آید و می‌توانیم در راستای اینگونه اقدامات و گسترش این نوع خیرات در جامعه انجام دهیم و با یاری خدا در این راستا گام برداریم. 
وی متذکر شد: هرچقدر این فرهنگ در جامعه گسترش یابد، مسیر برای اینگونه اقدامات باز می‌شود و این فرهنگ حیات بخشی که از لحاظ شرعی به آن مجوز داده شده، بیشتر در جامعه مورد توجه قرار می‌گیرد.
حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که امیدواریم روزی برسد که اعزام افراد برای اهدای عضو به شیراز و سایر شهرها انجام نگیرد و بیماران نیازمند در استان ما مداوا شوند، گفت: با این حال بر اساس مراوده‌ای که بین شیراز و  تبریز ایجاد شده، کسانی که نیازمند اهدا هستند و به این شهر اعزام می‌شوند و در کنار بیمارستان مورنظر اسکان می‌یابند، امکاناتی برای این افراد ایجاد شده و در صورت نیاز حتی حمایت‌های مالی هم بر اساس نیت واقفان نیک اندیشی که در طول سال‌های گذشته در اختیار ما گذاشته شده کمک رسانی می‌کنیم.
بر اساس این گزارش، مدیر عامل جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام روحانی نژاد نماینده حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم امام جمعه محبوب تبریز، سرهنگ اخگر نماینده سردارخرم نیا، دکتر احمدیان رئیس جامعه پزشکی استان نیز در این بازدید حضور داشتند.
مرحوم علیرضا اشکی در ۲۵ اردیبهشت ماه سال گذشته در اثر تصادف به علت ضربه مغزی فوت کرده و اعضای بدن او به هشت نفر دیگر در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز اهدا شد.
انتهای پیام/
 لزوم فرهنگسازی خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار