سازمان پژوهش و فناوری ترکیه «توبیتاک»:

پژوهشگران ترکیه و ایران 25 طرح مشترک انجام می‌دهند

1400/02/31 - 17:42 - کد خبر: 44273 نسخه چاپی

نصر: سازمان پژوهش و فناوری ترکیه «توبیتاک» اعلام کرد که 25 طرح پژوهشی مشترک ترکیه و ایران در چارچوب دومین فراخوان مشترک دو کشور در این زمینه انتخاب شدند.

به گزارش نصر، بیست و پنج طرح پژوهشی مشترک میان پژوهشگران ترکیه ای و ایرانی در چارچوب برنامه TUBITAK-MSRT-NIMAD Joint Call 2020 که در لیست داوری هر دو طرف برای انتخاب نهایی توصیه شده بودند،، با تصمیم مشترک سازمان پژوهش و فناوری ترکیه توبیتاک، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران (MSRT) و موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی این کشور (NIMAD) انتخاب شدند.
سازمان توبیتاک ضمن انتشار فهرست طرح‌های منتحب اعلام کرد که این طرح‌ها مورد حمایت نهادهای مذکور قرار خواهد گرفت.
در این راستا، اداره کل روابط عمومی وزارت علوم ایران با انتشار اطلاعیه‌ای به نقل از دانشگاه تبریز به عنوان مسئول کارگروه همکاری‌های علمی ایران و ترکیه، در این زمینه اعلام کرده است که 172 پروژه مشترک در زمان اعلام این فراخوان در ماه سپتامبر 2020 به آن مراجعه کرده‌اند و در نهایت 156 طرح تایید نهایی شده‌اند.
بر این اساس، داوری علمی طرح‌های غیر حوزه علوم پزشکی (MSRT) با دعوت از اعضای هیات علمی و محققین از دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی سراسر کشور انجام شد و برای هر طرح 2 داور منتخب از محققان سراسر کشور اختصاص یافت. در ترکیه نیز داوری‌ها توسط توبیتاک با اختصاص 3 داور به هر طرح انجام گرفت.
با جمع بندی نظرات داوران هر دو کشور و امتیازات کسب شده در آوریل سال 2021 (اردیبهشت 1400)، تعداد 25 طرح مشترک میان پژوهشگران ایرانی و ترکیه ای معرفی شد.
بر اساس این اطلاعیه، بودجه اختصاص داده شده برای هر طرح منتخب محققان ایرانی 600 میلیون ریال و برای پژوهشگران ترکیه ای به صورت متغیر بین 170 هزار تا 300 هزار لیر ترکیه تعیین شده است که بعد از تنظیم و امضای قراردادها وانجام تعهدات مجریان طرح پرداخت خواهد شد.
انتهای پیام/
 پژوهشگران ترکیه و ایران 25 طرح مشترک انجام می‌دهند خبرگزاری آناتولی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار