حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم:

عشایر در دفاع مقدس نقش موثری در دفاع از کشور ایفا کردند

1400/02/31 - 16:27 - کد خبر: 44267 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه شجاعت عشایر در دوران دفاع مقدس نقش موثری در دفاع از کشور داشت، گفت: نقش عشایر با وجود فداکاری‌ها و ایثارگری‌هایشان در طول هشت سال دفاع مقدس بسیار پررنگ بود.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم روز جمعه در دیدار با «شاهپور علایی مقدم» رئیس سازمان امور عشایر کشور و «علی کریمی فیروزجایی» عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرا رسیدن سوم خرداد و جمله معروف امام خمینی(ره)که خرمشهر را خدا آزاد کرد، اظهار کرد: رزمندگان و ایثارگران در طول هشت سال دفاع مقدس با فداکاری و از جان‌گذشتگی اجازه ندادند دشمنان انقلاب و اسلام وارد خاک میهن اسلامی ایران شوند و در میان این رزمندگان نقش عشایر بسیار پررنگ بود.
وی به نقش عشایر در کشور تاکید کرد و افزود: عشایر در تمام نقاط کشور بخصوص در مناطق ایلام، مهران، صالح‌آباد، نفت‌شهر و دیگر مناطق با فداکاری تا پای جان در برابر دشمنان ایستادگی کردند و همواره در حوزه‌های مختلف کشور نقش‌آفرینی می‌کنند. 
حجت‌الاسلام آل‌هاشم از اقدامات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی و سازمان‌ها و ادارات وابسته که همواره تلاش کردند تا در مسیر اهداف و رسالت وزارت جهاد کشاورزی گام بردارند، قدردانی کرد.
وی از اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی که با برنامه‌ریزی و اقدامات خود در مناطق جنگلی، مراتع، بیابان‌ها خدمت‌رسانی می‌کند نیز قدردانی کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم به اقدامات اداره‌کل دامپزشکی استان نیز اشاره و بیان کرد: مبارزه و پیشگیری از بیماری‌های دام و طیور، برنامه‌ریزی در زمان کمبود مرغ در بازار و دیگر موفقیت‌ها این اداره‌کل موجب خشنودی است.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه سازمان امور عشایر با برنامه‌ریزی و اقدامات خود نقش عشایر در کشور را برجسته کرده، اظهار داشت: ۲۰ درصد پروتئین مورد نیاز استان از طریق عشایر تأمین می‌شود و این تنها یکی از مزیت‌های عشایر به شمار می‌رود. 
وی اضافه کرد: خوشبختانه اداره‌کل امور عشایر استان با درک جایگاه عشایر سعی کرده است تا تمام خدمات مورد نیاز این قشر از جامعه را تأمین کند.
وی افزود: آموزش و ساخت مدارس تأمین برق، آب و توسعه راه‌ها جزو اقداماتی محسوب می‌شود که امور عشایر برای رفاه عشایر استان انجام داده است.
اختصاص ۱۸هزار میلیارد تومان برای ساماندهی مناطق محروم و عشایری 
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: در بودجه امسال ۱۸هزارمیلیارد تومان برای ساماندهی مناطق محروم و عشایر کشور اختصاص یافته است.
علی کریمی فیروز جایی افزود: بر اساس برنامه ریزی‌ کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس این میزان اعتبار با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هزینه می‌شود. 
رئیس فراکسیون عشایری مجلس اضافه کرد: در برنامه هفتم توسعه نیز برای پررنگ‌تر کردن نقش عشایر برنامه‌ریزی شده است.
وی بیان کرد: یکی از سیاست‌های مجلس یازدهم که مختص همین مجلس به شمار می‌رود، حضور رئیس مجلس و نمایندگان در حوزه‌های انتخابی و نظارت‌های میدانی است.
«کریمی فیروزجایی» صحبت با مردم و بررسی مشکلات آنان را مهم ارزیسابی کرد و گفت : این اقدامات باعث جهت‌گیری درست و تصمیم گیری اصولی نمایندگان در مجلس می‌شود.
وی به بودجه سال ۱۴۰۰ هم اشاره و بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، گام‌های بزرگی در عرصه‌های مختلف سازندگی و رونق تولید در کشور به وقوع خواهد پیوست.
وی اظهار داشت: سازمان نوسازی مدارس با کمک خیران و منابع دولتی در حال احداث مدارس در مناطق محروم و عشایر کشور است و در آینده خدمات ارزشمندی در این راستا به عشایر ارائه خواهد شد.
به گزارش ایرنا در این دیدار رئیس فراکسیون عشایری مجلس و نماینده بابل، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، نماینده کلیبر، خداآفرین و هوراند و مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌شرقی نیز حضور داشتند.
انتهای پیام/
 عشایر در دفاع مقدس نقش موثری در دفاع از کشور ایفا کردند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار