به دلیل محلول پاشی بیولوژیک؛

خرداد ماه به جنگل‌های ارسباران نروید/ هشدار اداره کل منابع طبیعی به گردشگران و دامداران

1400/02/30 - 23:10 - کد خبر: 44258 نسخه چاپی

نصر: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری از مردم خواست به دلیل محلول پاشی بیولوژیک به مدت یک ماه وارد جنگل‌های ارسباران نشوند.

به گزارش نصر، روابط عمومی‌اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی در اطلاعیه‌ای از مردم درخواست کرد در خرداد ماه سال جاری به جنگل‌های ارسباران تردد نکنند.

در این اطلاعیه آمده است:

جهت کنترل و مبارزه با آفات جنگل‌‌‌های ارسباران مقرر است که از تاریخ ۱۴۰۰/۲/۳۱ لغایت ۱۴۰۰/۳/۳۰ بصورت متناوب عملیات محلول پاشی بیولوژیک بوسیله هواپیمای ویژه انجام گیرد. لذا در جهت پیشگیری از ورود هرگونه خسارت مالی و جانی، ورود گردشگران، بهره برداران بومی‌و همچنین دام و احشام در مدت یاد شده به جنگل‌‌‌های ارسباران در کلیبر انجام نگیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی نیز از آغاز محلول پاشی جنگل‌های ارسباران منطقه کلیبر خبر داد و افزود: این اقدام در راستای مبارزه با آفات انجام گرفته و لازم است که مردم در طی مدت محلول پاشی از ورود به این منطقه خودداری کنند.

رحیم مهردادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در راستای کنترل و مبارزه با آفات جنگل‌های ارسباران، مقرر شده از ۳۱ اردیبهشت ماه تا ۳۰ خرداد ماه سال جاری (به مدت یک ماه) به صورت تناوبی عملیات محلول پاشی بیولوژیک (B.T) به وسیله هواپیمای ویژه انجام بگیرد.

وی متذکر شد: لذا در راستای پیشگیری از ورود هرگونه خسارت مالی و جانی در این خصوص افراد، گردشگران، بهره برداران و افراد بومی و هم‌چنین دام و احشام در مدت یاد شده به جنگل‌های ارسباران در شهرستان کلیبر وارد نشوند.

وی بیان کرد: مبارزه با آفات به خصوص آفت پروانه دم قهوه‌ای در جنگل‌های ارسباران نیازمند همراهی و همکاری آحاد مردم، مسئولان و به ویژه نمایندگان منطقه ارسباران در مجلس شورای اسلامی در راستای تامین نیازها، امکانات و منابع مالی است.

انتهای پیام/

 
خرداد ماه به جنگل‌های ارسباران نروید/ هشدار اداره کل منابع طبیعی به گردشگران و دامداران نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار