سیمین خیاط زاده در گفت و گو با خبرنگار نصر مطرح کرد:

واکسیناسیون 127 هزار نفر در آذربایجان شرقی در گروه های مختلف

1400/02/30 - 13:39 - کد خبر: 44244 نسخه چاپی

نصر: رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: طی یک ماه اخیر، تمامی گروه هایی که کارشان بالینی است و برای گذراندن دوره های کارآموزی و یا کارورزی با بیمارستان ها در ارتباط هستند، طبق برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی تبریز واکسینه خواهند شد.

به گزارش نصر، "سیمین خیاط زاده" در گفت و گو با خبرنگار نصر پیرو فیلم منتشر شده توسط مخاطبین نصر از صف دریافت واکسن کرونا برای دانشجویان اظهار کرد: بنابر دستور وزارت بهداشت، در برنامه واکسیناسیون کادر بهداشتی درمانی کشور مقرر شد تا دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی، انترنها، دانشجویان بالینی که شامل رشته ‌های پزشکی، دندانپزشکی داروسازی، پرستاری مامایی و علوم آزمایشگاهی در ترم ‌های بالا و همچنین دستیاران و دانشجویان دکترا هستند در فاز اول و کارشناسی ارشد در فاز دوم که در رشته ‌هایی همچون ایمنی شناسی، ویروس شناسی، میکروب شناسی پزشکی، پاتولوژی فیزیوترایی، داروسازی بیمارستانی و با هر رشته علوم پایه‌ ای که بنحوی با بیمار با نمونه ‌های آزمایشگاهی در تماس است باید واکسیناسیون انجام شود.
وی افزود: طی یک ماه اخیر، تمامی گروه هایی که کارشان بالینی است و برای گذراندن دوره های کارآموزی و یا کارورزی با بیمارستان ها در ارتباط هستند، طبق برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی تبریز واکسینه خواهند شد و واکسیناسیون امروز شامل گروه پیراپزشکی بود که در محوطه خوابگاه دانشجویی در ساری زمین که فضای بازتر دارد، با نوبت به صورت جمع های 10 نفره واکسن دریافت خواهند کرد.


 
خیاط زاده به دلایل طولانی مدت بودن واکسیناسیون دانشجویان اشاره کرد و گفت: ابتدا الویت با افرادی است که به صورت بالینی در بیمارستان ها حضور دارند سپس در زمانی که استان در وضعیت قرمز بود، دانشگاه علوم پزشکی تبریز افراد را در منزل واکسینه می کردند؛ این در حالی است که با مراجعات حضوری مردم و دانشجویان، موظف هستیم تا واکسیناسیون آن ها را به نحو احسن پوشش دهیم.
وی با بیان اینکه آمار کل افرادی تا به امروز در استان واکسینه شده اند 127 هزار نفر است، افزود: این رقم، بالاتر از متوسط کشوری است؛ یعنی میزان سرعت و پوشش واکسیناسیون در استان بسیار عالی پیش می رود و در بعضی شهرستان ها این پوشش بالای 85 درصد است.
رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: در برخی از شهرستان های آذربایجان شرقی نیز تا 90 درصد سالمندان بالای 80 سال  در برابر کرونا واکسینه شده اند.
خیاط زاده افزود: بر این اساس در صورت دریافت واکسن بیشتر، سرعت واکسیناسیون را افزایش می دهیم و از اوایل خرداد ماه، واکسینه گروه سنی 70 تا 75 سال نیز در آذربایجان شرقی آغاز می شود.
وی گفت: 51 درصد سالمندان 75 سال به بالا و بیش از 80 درصد سالمندان 80 سال به بالا در آذربایجان شرقی بر ضد کرونا واکسینه شده اند.
وی در پایان افزود: زنجیره انتقال واکسن ها به مراکز به صورت یخجالی 2 الی 8 درجه هستند.
انتهای پیام/
واکسیناسیون 127 هزار نفر در آذربایجان شرقی در گروه های مختلف سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  خلیلی   3 سالها پیش  

سلام لطفا راجع به اینکه دانشجوهای پیراپزشکی باید در دانشگاه محل تحصیل برن واکسن بزنن یا میشه که درشهر محل زندگی شون هم بزنن؟؟؟؟؟چون دانشجوهایی هستند که محل زندگی وتحصیلشون فرق داره!!!!!ممنون
پژوهشیار