فرماندار تبریز در تحریریه «نصر» مطرح کرد؛

مستندسازی تبلیغات پیش از موعد داوطلبان انتخابات مجلس/ موضوع ورود پول های کثیف به انتخابات با حساسیت رصد می شود

1398/07/27 - 20:00 - کد خبر: 4416 نسخه چاپی

نصر: فرماندار تبریز، گفت: تبلیغات پیش از موعد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط مراجع قانونی و پلیس فتا مستندسازی می شود.

به گزارش نصر، روز گذشته «بهروز مهدوی» فرماندار شهرستان تبریز از تحریریه آژانس خبری، تحلیلی نصر بازدید و با به سوالات مختلف خبرنگاران این رسانه پاسخ داد.

«بهروز مهدوی» در این بازدید با تاکید بر اینکه مجموعه خبری نصر همواره رسالت امانت داری را در تولید و انتشار اخبار اجرا کرده است، ادامه داد: نصر نمونه رسانه مردمی و امانت دار است که من روزانه اخبار آن را دنبال می کنم.

وی ادامه داد: نصر با نگاه صریح و اجتماعی خود تاکنون توانسته آسیب های اجتماعی را نیز بصورت منطقی و بدور از هرگونه قضاوت بیان کند و این نکته عطف فعالیت های این آژانس خبری است.


* مستندسازی تبلیغات پیش از موعد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی

فرماندار تبریز در ادامه سخنان خود با بیان اینکه فرمانداری به نمایندگی وزارت کشور نظارت کاملی بر عملکرد داوطلبان انتخابات مجلس دارد، ادامه داد: فرمانداری علاوه بر برگزاری انتخابات، وظیفه تامین امنیت آن را نیز بر عهده دارد که از ماه های گذشته تا کنون نظارت های فرمانداری و همچنین پلیس فتا استان بر عملکرد داوطلبان تداوم دارد و در صورت مشاهده تبلیغات آشکار در فضای حقیقی و مجازی با مستند سازی آن، به هنگام آغاز ثبت نام سابقه داوطلبان بررسی خواهد شد.

مهدوی انتخابات مجلس را انتخاباتی محلی عنوان کرد و حضور مردم را در این رویداد همچون سال های گذشته پر رنگ پیش”بینی کرد و ادامه داد:  شروع دستور انتخابات ۱۰ آذر بوده و در نهایت دوم اسفند ماه ۹۸ شاهد برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهیم بود، البته قابل ذکر است که انتخابات همچون سال های گذشته به صورت الکترونیکی نیز برگزار خواهد شد که در این راستا یک شهر در استان ها به صورت پایلوت انتخابات را بصورت کاملا الکترونیکی برگزار خواهد کرد.

مهدوی در خصوص ورود پول های کثیف به انتخابات و هزینه های گزاف برخی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی طی ایام تبلیغات، گفت: این موضوع با حساسیت رصد می شود و قطعا افرادی که هزینه های کلان و گزافی را در انتخابات صرف می کنند در مراحل آتی و تایید صلاحیت دچار مشکل خواهند شد، چرا که این سوال را به ذهن افکار عمومی می رساند که درآمد یک نماینده مجلس چقدر خواهد بود که برای به دست آوردن آن هزینه ای اینچنین صرف می شود.

وی در ادامه تاکید کرد: جایگاه های اشخاص شرکت کننده در نگاه ما هیچ گونه تفاوتی ندارد و هیات های نظارت نیز طبق اهداف و وظایف خود عمل خواهند کرد و کاندیداها با هر نوع گرایش سیاسی  چپ و راست، سوابقشان اعم از تخلفات، سوابق کیفری و گزینه هایی که میتواند در صلاحیت آن ها تاثیر گذار باشد مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت.

فرماندار تبریز در پاسخ به اینکه «پیش بینی شما نسبت به عملکرد شورای نگهبان در خصوص افراد منتقدی که سالهای گذشته نتوانسته اند در انتخابات حضور داشته باشند، چگونه است؟»، گفت: رصد بر فضای انتخاباتی و همچنین افرادی که سال گذشته رد صلاحیت شده اند بصورت مستمر در حال انجام است و در کل فضای انتخابات سال جاری نسبت به سال های گذشته بهتر  خواهد شد.

 

* وزارت کشور با تشکیل حزب های قدرتمند و فراگیر استقبال می کند

وی در ادامه افزود:  اکنون در کشور قریب به ۵۰۰ حزب طبق ماده ۱۰ قانون اساسی دارای مجوز هستند و این رقم نشان دهنده این است که ما هنوز  به پختگی حزب فراگیر و گسترده نرسیده ایم، چرا که در کشور های پیشرفته  تعداد احزاب به این تعداد نیست و ما باید به یک توافق سیاسی در رابطه با منافع  ملی کشور  برسیم، چرا که هدف از تشکیل احزاب دستیابی به قدرت در جهت منافع ملی است.

مهدوی در خاتمه سخنان خود با اشاره به اینکه وزارت کشور با تشکیل حزب های قدرتمند و فراگیر استقبال می کند، گفت: حزب باید به معنای واقعی تشکیل شود، بطور مثال اگر ۵۰۰ حزب فعال مجوز دار در کشور در قالب ۳ حزب مطرح اصول گرا، اعتدال گرا و اصلاح طلب حضور داشته و از آن ها تبعیت می کردند، عملکرد آن ها در حوزه سیاست کشور تاثیر بیشتری داشت.

انتهای پیام/

مستندسازی تبلیغات پیش از موعد داوطلبان انتخابات مجلس/ موضوع ورود پول های کثیف به انتخابات با حساسیت رصد می شود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار