معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه اهر-تبریز

1400/02/29 - 10:01 - کد خبر: 44153 نسخه چاپی

نصر: معاون وزیر راه و شهرسازی از اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه بزرگراه اهر_ تبریز خبر داد.

به گزارش نصر، خیرالله خادمی در بازدید از اجرای پروژه بزرگراه اهر-تبریز، گفت: سال گذشته برای تکمیل این بزرگراه ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته بود که خوشبختانه پس از سال‌ها این آزاد راه مراحل پایانی ساخت خود را سپری می‌کند و انتظار داریم که این پروژه ملی تا پایان تابستان امسال زیر بار ترافیک خواهد برود. 
به گزارش ایسنا، وی از اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های زیرساختی آذربایجان شرقی نیز خبر داد و افزود: در حال حاضر در این استان چهار پروژه بزرگ آزاد راه در حال اجرا است. 
خادمی از پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه راه آهن تبریز-تهران نیز خبر داد و گفت: با اتمام این پروژه تحولی عظیم از نظر حمل و نقل جاده‌ای خواهیم داشت.
وی از دیگر پروژه‌های مهم در حوزه راه را آغاز عملیات پروژه آزاد راه تبریز_ باکو عنوان کرد و افزود: مطالعات اولیه پروژه آزاد راه تبریز باکو در حال اتمام بوده و هم‌چنین تعیین بودجه نیز شده است. 
وی گفت: احداث پروژه آزاد راه تبریز-باکو با همکاری بخش خصوصی قابل اجرا بوده و با اجرای این پروژه که مسیر آن از شهرهای منطقه ارسباران به باکو خواهد بود، علاوه بر مراودات اقتصادی و تجاری با جمهوری آذربایجان به زودی شاهد پیشرفت و توسعه اقتصادی در استان و این منطقه خواهیم بود.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید از بررسی طرح ساخت سالانه یک میلیون مسکن با عنوان "جهش تولید در بخش مسکن کشور" و پیگیری این موضوع در کمیته مسکن کمیسیون عمران مجلس خبر داد.
محمدرضا رضایی گفت: پیگیری اختصاص ۴۰ میلیارد ریالی اعتبار برای تکمیل زیرگذر ورودی شهر اهر از سازمان راهداری هستیم.
وی از تکمیل پروژه نیمه تمام کمربند شرقی اهر، اختصاص اعتبار برای تکمیل پروژه بزرگراه اهر-تبریز و تخصیص ردیف بودجه آزادراه اهر-باکو در لایحه بودجه ۱۴۰۰ خبر داد.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید خواستار تکمیل کمربندی شرقی اهر شد.
احمد محرم زاده گفت: با وجود کلنگ زنی عملیات ساخت کمربندی اهر-مشگین‌شهر در دهه فجر متاسفانه تاکنون عملیات اجرایی آن آغاز نشده است.
وی هم‌چنین خواستار پیگیری اجرای پروژه بزرگراه اهر به مشگین شهر شد و افزود: با وجود این‌که ۱۸ کیلومتر از بزرگراه اهر- مشگین شهر به پیمانکار واگذار شده بود ولی به دلیل کم کاری این پروژه نیمه تمام مانده است. 
انتهای پیام/
 اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه اهر-تبریز خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار