رییس بیمارستان امام رضا تبریز؛

اولین کنگره ملی ایمنی بیمار و آموزش پزشکی در تبریز برگزار می‌شود

1400/02/28 - 23:21 - کد خبر: 44142 نسخه چاپی

نصر: رئیس مرکز آموزشی، درمانی و تحقیقاتی امام رضا (ع) تبریز گفت: اولین کنگره مجازی ایمنی بیمار و آموزش پزشکی با هدف کاهش خطای پزشکی، ۵ تا ۸ خرداد توسط مرکز آموزشی، درمانی و تحقیقاتی امام رضا (ع) تبریز برگزار می‌ شود.

به گزارش نصر، "مسعود فقیه دینوری" اظهار کرد: در رشته پزشکی بخش عمده ای از دوران تحصیل دانشجویان، مباحث بالینی است تا تجربه کافی و لازم را برای درمان کسب کنند.اینکه چه باید کرد و در دنیا چه کرده‌اند و چگونه افرادی که به عنوان معتمدین مردم در آینده خدمت ارائه خواهند کرد، محیطی امن برای بیمار و گیرنده خدمت فراهم کنند، در اولین کنگره ملی ایمنی بیمار مطرح می‌ شود.
وی تصریح کرد: منظور از ایمنی بیمار تمامی خدمات ارایه شده به بیماران اعم از سرپایی تا بستری و تجویز نسخه تا خدمات بستری و اتاق عمل و ...است که منجر به تامین ایمنی بیمار و تامین محیطی امن برای بیمار شود.
دینوری با اشاره به اهمیت برگزاری کنگره در حوزه ایمنی بیمار و آموزش پزشکی، افزود: در این کنگره ۳۵ سخنرانی در قالب ۶ پانل تخصصی انجام خواهد شد و تاکنون ۱۳۰ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده که از این تعداد ۱۰۰ مقاله انتخاب شده، به صورت پوستر ارائه خواهند شد.
رئیس بیمارستان امام رضا(ع) تبریز محورهای اصلی این کنگره را چالش ها و راهکارهای توسعه ایمنی بیمار در مراکز آموزشی درمانی، درس آموخته ها از مدیریت خطر و راهکارهای کاهش خطا در مراکز آموزشی درمانی، کوریکولوم های آموزشی در خصوص ایمنی بیمار و نحوه آموزش ایمنی بیمار به دانشجویان علوم پزشکی از جمله مقایسه کوریکولوم های آموزشی ایران با سایر کشورها، نقش آموزش از طریق فناوری های آموزشی از جمله شبیه سازی، نرم افزارهای کامپیوتری، مولاژها در پیشگیری از خطاها، آموزش ارتقاء پیامدهای مراقبتی و درمانی به عنوان مفهوم مفقوده در ایمنی بیمار و احترام به حقوق و کرامت انسانی بیمار و سایر ذینفعان عنوان کرد.
وی گفت: این کنگره با هدف جلب توجه دست اندرکاران آموزش به مسائل ایمنی، ارائه راهکار برای ارتقای ایمنی، ارائه راهکار جهت ارتقا اعتماد عموم جامعه به مراکز آموزشی و استفاده از تجارب اساتید صاحب نظر در این حوزه برگزار می شود.
دینوری ابراز کرد: تلاش می کنیم تا از طریق برگزاری این کنگره مشکلات مراکز آموزش درمانی را به مسوولان بیان و راهکار نیز ارائه دهیم.
دینوری به نتایج علمی کنگره اشاره کرد و گفت: درصد خطاهای این مرکز به اذعان مدارک موجود و متناسب با حجم بیماران پائین است لذا تلاش می کنیم با برگزاری این کنگره نتایج عملی را به صورت میدانی بررسی کنیم.
به گزارش نصر، نشست خبری اولین نشست خبری آنلاین بود که به صورت حضوری و آنلاین به صورت کشوری توسط مرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) تبریز برگزار شد.
انتهای پیام/
اولین کنگره ملی ایمنی بیمار و آموزش پزشکی در تبریز برگزار می‌شود سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار