معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان؛

تزریق ۹۰ درصد واکسن‌های دریافتی زنجانی‌ها

1400/02/28 - 23:26 - کد خبر: 44141 نسخه چاپی

نصر: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: ۹۰ درصد واکسن‌های کرونای دریافت شده در استان زنجان تزریق شده و مابقی آنان در حال تزریق است.

به گزارش نصر، محمدرضا صائینی عصر امروز (۲۸ اردیبهشت) در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که در محل استانداری زنجان برگزار شد، با بیان اینکه پیک چهارم بیماری کرونا در استان زنجان بی‌سابقه بود به طوری که قریب به ۹۰۰ تخت بیمارستانی اشغال شده بود، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۶۴ بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که این امر نشان‌دهنده کاهش بیماران سرپایی در استان هستیم.
وی از نزولی بودن شیب بیماری کرونا در استان زنجان خبر داد و افزود: بیماریابی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در گذر از پیک چهارم بیماری کرونا نقش‌آفرینی می‌کند؛ گفتنی است رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده صحیح از ماسک در استان مناسب نیست و نیازمند توجه جدی برای پیشگیری از شیوع پیک پنجم کرونا است.
این مسئول، با اشاره به بالا بودن میزان رهگیری و کاهش میزان مثبت شدن تست PCR در استان زنجان، تصریح کرد: روند بیماری کرونا در شهرستان ابهر و زنجان مماس با وضعیت استان و کشور بوده ولی سرعت موج نزولی در شهرستان ابهر مقداری کم شده است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان، با بیان اینکه شهرستان طارم در استان بیشترین میزان رهگیری را به خود اختصاص داده و روند بیماری کرونا نزولی است، گفت: شهرستان خرم‌دره اکنون نسبت به استان و کشور سیر صعودی پیدا کرده است، خوشبختانه این شهرستان در پیک چهارم مماس با استان بوده است.
صائینی با بیان اینکه موج چهارم در شهرستان خدابنده از استان و کشور پایین‌تر بوده و اکنون شاهد روند نزولی است، اظهار کرد: شهرستان سلطانیه روند نزولی دارد ولی نیازمند توجه جدی است؛ همچنین روند بیماری کرونا در شهرستان ایجرود رو به افزایش بوده و نیازمند کنترل است.
وی با بیان اینکه استان زنجان حدود ۳۳ هزار و ۴۷۸ واکسن کرونا دریافت کرده‌اند که ۹۰ درصد آن تزریق شده است، افزود: ۹۵ درصد مرحله نخست تزریق واکسن کرونا در استان زنجان انجام شده است و امیدوارم تا خردادماه واکسیناسیون گروه‌های سنی بالای ۶۰ سال نیز به اتمام برسد.
انتهای پیام/
تزریق ۹۰ درصد واکسن‌های دریافتی زنجانی‌ها خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار