دونده ملی‌پوش استان در گفت‌وگو با نصر تأکید کرد؛

سازمان ورزش شهرداری به غسالخانه تبدیل‌شده است/سالن‌های ورزشی شهرداری سفره‌خانه‌های سنتی می‌شوند

1398/07/27 - 18:59 - کد خبر: 4413 نسخه چاپی

نصر: دونده ملی پوش استان گفت: باشگاه شهرداری تبریز به غسالخانه تبدیل شده است و من احساس می کنم اگر سالن های ورزشی شهرداری را در اختیار سفره خانه های سنتی قرار بدهند تا حداقل کار آنها رونق بگیرد چون ورزشکاری نداریم که در این سالن ها ورزش کنند.

به گزارش نصر؛ دونده ملی”پوش آذربایجان شرقی در گفت”وگو با خبرنگار نصر در مورد آخرین وضعیت خود اظهار کرد: دو مورد مصدومیت بسیار شدید داشتم که یک سال درگیر این موضوع بودم و با توجه به طولانی بودن روند درمان، تیرماه از بند این مصدومیت رهاشده و از مردادماه با هزینه شخصی و زیر نظر یکی از بهترین مربیان در شهر ازمیر ترکیه حضور دارم و تمرینات خود را برای آماده”سازی مسابقات آغاز کرده”ام.

سجاد هاشمی افزود: با توجه به طولانی بودن زمان مصدومیت برای آماده”سازی مجدد شرایط بسیار سختی را داشتم که ابتدا با تمرینات عمومی و سپس با تمرینات حرفه”ای در حال رسیدن به شرایط ایده آل برای آغاز تمرینات تخصصی و نهایی برای حضور در مسابقات قهرمانی کشوری هستم.

وی اضافه کرد: مسابقات قهرمانی کشوری داخل سالن که چند ماه دیگر در تهران برگزار خواهد شد از اهمیت بالایی برای من برخوردار است زیرا این مسابقات انتخابی قهرمانی آسیا و جهان بوده و حضور موفقیت”آمیز در آن بسیار بااهمیت است.

 

*ورزش استان شرایط خوبی را ندارد

دونده ملی”پوش استان در مورد وضعیت ورزش استان گفت: اگرچه تک”ستاره”های ما نتایج خوبی را در رشته”های مختلف همچون تکواندو، کشتی و اخیراً در وزنه”برداری کسب کرده”اند ولی ورزش آذربایجان اصلا شرایط خوبی را نداشته و با نزول بسیاری روبرو بوده که این نشان دهنده عدم رغبت و برنامه هدفمند برای پیشرفت و اعتلای ورزش است.

هاشمی خاطرنشان کرد: ورزش در شادابی جامعه بسیار تاثیرگذار است که نمونه آن، تیم تراکتور است که شور و شادابی در بین مردم ایجاد می کند که باعث همبستگی نیزمی شود بنابراین مسولان استان باید از ورزشکاران حمایت کرده و راه را برای موفقیت آنها هموار نمایند تا ورزشکاران کم سن و سال  با دیدن این حمایت ها انگیزه بالایی برای ادامه برنامه های خود داشته باشند.

 

*نماینده ولی فقیه و استاندار پای صحبت ورزشکاران بنشینند

سجاد هاشمی به نقش مهم مسئولان در حمایت از ورزش اشاره کرد و گفت: استاندار آذربایجان شرقی از زمانی که مسئولیت خود را تحویل گرفته اند یک نشست صمیمی با ورزشکاران نداشته اند و پیشنهادی که دارم این است تا نماینده ولی فقیه در استان و استاندار پای صحبت ورزشکاران بنشینند و فقط صرفا حضورشان در مراسمات معطوف نشود.

وی اضافه کرد: ورزشکاران در میادین بین المللی سفیران جمهوری اسلامی ایران هستند و حضور در رقابت های بین المللی نشان دهنده تلاش وزحمت آنها است که مسئولان استان می توانند با شنیدن مشکلات و درد دل های آنها بسیاری از مشکلات را حل کنند.

دونده ملی پوش استان اقدامات مهم نماینده ولی فقیه در مدت اخیر را مثبت دانسته و در این خصوص گفت: آقای آل هاشم فردی بسیار دانا و مردمی است و به نظر من برای حل مشکلات مردم تمامی تلاش خود را می کند، به نظر من ورزشکارانی که برای موفقیت تلاش می کنند همانند افرادی هستند که در سال 58 برای حفاظت از کشور مقابل دشمن ایستاده اند و آقای آل هاشم به خاطر خون شهدا باید پای درد و دل ورزشکاران بنشینید.

 

*تصمیمات سیاسی عامل اصلی انحلال تیم های ورزشی شهرداری بود

سجاد هاشمی گفت: سازمان ورزش شهرداری تبریز یکی از بزرگترین مراکزی بود که توسط این سازمان استعداد و پتانسیل های شهر تبریز شکوفا می شدند که حدود یک سال است که به تعطیلی کامل رسیده است و طبق گفته مسولان شهرداری اجازه حمایت از ورزش قهرمانی را ندارد.

وی اضافه کرد: در خصوص این موضوع باید تمامی اعضای شورای شهر توسط نماینده ولی فقیه در استان آقای آل هاشم و استاندار باوزارت کشور مذاکره می کردند تا مانع انحلال این تیم ها شوند، ورزش قهرمانی با ورزش همگانی مرتبط است و این دو هیچ گاه از یک دیگر جدا نیستند و هدف از ورزش همگانی اعتلای ورزش قهرمانی است.

دونده ملی پوش استان گفت: ورزش شهرداری حدود 40 سال سابقه دارد و از بین رفتن تمامی این زحمات و تلاش ها در یک سال اخیر بسیار جالب است که من احساس میکنم  که در این موضوع تصمیمات سیاسی حاکم بود.

 

*اعضای شورای شهر تبریز بی عرضگی خود را نشان دادند!
سجاد هاشمی از عملکرد شورای شهر در تصمیات اخیر به شدت انتقاد کرد و گفت: متاسفانه اعضای شورای شهر یا خود را بسیار کوچک نشان می دهند و یا واقعا کوچک هستند که فقط اموراتشان دخالت در تصمیمات شهرداری تبریز شده است و اصلا به مسائل کلانشهر تبریز نظارت ندارند و در خصوص انحلال ورزش شهرداری، بی عرضگی خود را نشان دادند.
وی افزود: اعضای شورای شهر توان این را نداشتند که با وجود فروش امتیاز تیم های شهرداری آنها را در استان حفظ کنند، آیا به نظر شما اگر پیشنهاد خرید امتیاز تیم والیبال شهرداری را به آقای زنوزی می دادند ایشان قبول نمی کردند؟ آیا این فرد با شرفی که از ورزش استان این چنین حمایت می کند مانع از حمایت والیبال می شد؟ اعضای شورای شهر در این خصوص هیچ اقدامی نکرده اند.

سجاد هاشمی تاکید کرد: بسیار ناراحت کننده است که اعضای شورای شهر تبریز کمر به نابودی ورزش استان بسته اند و این عین واقعیت است و به هیچ عنوان مسائل شخصی در صحبت های من جایی ندارد و صحبت های من درد و دل های تمامی ورزشکاران و مربیان دلسوز استان است.

*سازمان ورزش شهرداری به غسالخانه تبدیل شده است!

دونده ملی پوش استان گفت: باشگاه شهرداری تبریز به غسالخانه تبدیل شده است و من احساس می کنم اگر سالن های ورزشی شهرداری  را در اختیار سفره خانه های سنتی قرار بدهند تا حداقل کار آنها رونق بگیرد چون ورزشکاری نداریم که در این سالن ها ورزش کنند.

وی تاکید کرد: ورزشکاری که در سطح ملی فعالیت می کند نیازی به حمایت شورای شهر ندارد و می توانم بگویم شورای شهر کیلویی چند است که از ورزشکار ملی پوش حمایت کند، زیرا ورزشکاران تبریزی جایگاه بهتری در شهر تهران نسبت به تبریز دارند و به نظر من در بین اعضای شورای شهر افرادی بودند که مخالف انحلال تیم های ورزشی بودند ولی به هر حال آنها هم در مقابل اکثریت رای دیگر اعضا کاری نتوانستند انجام دهند.

سجاد هاشمی به حمایت شهرداری های دیگر کشورها از ورزش قهرمانی اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال، شهرداری ازمیر ترکیه باشگاه بزرگ ورزشی را دارد و از ورزش حمایت بسیار خوبی را می کند که اصلا نمی توان زیرساخت و امکانات آنها را با تبریز مقایسه کرد و این نشان می دهد در کل دنیا مقوله ورزش برای شهرداری ها بسیار ارزشمند است.

وی افزود: با آغاز هفته تربیت بدنی از بهتاج مدیرکل ورزش و جوانان استان درخواست می کنم با تشکیل یک جلسه با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار به پای درد و دل ورزشکاران بنشینند که بدون شک با این اتفاق، بسیاری از مشکلات به راحتی حل خواهد شد.
دونده ملی پوش استان در خصوص  پیشنهادهای مطرح شده برای حضور وی در باشگاه های خارجی گفت: با وجود پیشنهادهای بسیار عالی که از کشورهای مختلف به خصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس داشته ام هیچ کدام را نپذیرفته و تمام تلاش خود را برای موفقیت ورزش کشور خواهم کرد ولی مسئولان فراموش نکنند که در دنیای آخرت جواب اعمال خود را پس خواهند داد.

گفتگو از وحید پوررضوی

 

انتهای پیام/

 سازمان ورزش شهرداری به غسالخانه تبدیل‌شده است/سالن‌های ورزشی شهرداری سفره‌خانه‌های سنتی می‌شوند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار