با حکم فرمانده نیروی زمینی ارتش؛

امیر سرتیپ شفیعی فرمانده جدید لشکر عملیاتی 21 حمزه آذربایجان شد

1400/02/28 - 11:51 - کد خبر: 44095 نسخه چاپی

نصر: مراسم تکریم و معارفه فرماندهان سابق و جدید قرارگاه عملیاتی لشکر 21 حمزه سیدالشهداء آذربایجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار نصر، صبح امروز مراسم تکریم و معارفه فرماندهان سابق و جدید قرارگاه عملیاتی لشکر 21 حمزه سیدالشهداء آذربایجان با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، جانشین فرماندهی نیروی زمینی محوری ارتش و تعدادی از معاونان نزاجا و نیز فرماندهان ارشد نیروی های مسلح مستقر در منطقه شمالغرب کشور در تبریز برگزار شد.
 
طی این مراسم از تلاش های امیر سرتیپ دوم عیسی میرزایی تقدیر و امیر سرتیپ دوم ستاد امیرحسین شفیعی به عنوان فرمانده جدید قرارگاه عملیاتی لشکر 21 حمزه سیدالشهداء آذربایجان معرفی شد.
 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این مراسم با بیان اینکه امروز نیروی زمینی محوری ارتش یک نیروی قدرتمند و متحرک است، گفت: نیروی زمینی ارتش مایه افتخار ملت ایران است که موفقیت های سال های اخیر این نیرو مورد توجه و تایید فرمانده کل قواست.
 
حجه الاسلام و المسلمین محمدعلی آل هاشم با تقدیر از تلاش های فرمانده سابق لشکر 21 حمزه، افزود: امیر میرزایی یکی از فرماندهان خوب و توانمند استان بود و من به ایشان خدا قوت می گویم و از زحماتشان قدردانی می کنم و اطمینان دارم خدمات شایسته ایشان در مدت مسئولیت فراموش نمی شود.
 
وی با تبریک انتصاب فرمانده جدید لشکر 21 حمزه آذربایجان، ادامه داد: امیر سرتیپ شفیعی از جنگاوران زبده نیروی زمینی ارتش است که من از زمان مسئولیت ایشان در تیپ 55 هوابرد شیراز با امیر شفیعی آشنایی دارم. امیر شفیعی در هر جایی که خدمت کرده، منشا اثرات مثبت و تحول آفرین بوده است.
 
آل هاشم گفت: سابقه موفق مسئولیت امیر سرتیپ شفیعی در تیپ 55 هوابرد، تیپ 65 نوهد، تیپ 25 نیروی مخصوص واکنش سریع و دیگر مسئولیت های ایشان نویدبخش موفقیت های بیشتر در لشکر 21 حمزه آذربایجان است.
 
وی با بیان اینکه استقرار تیپ 25 نیروی مخصوص ارتش در تبریز مایه برکت است، ادامه داد: امیر شفیعی از فرماندهان زبده ارتش است و در مدت مسئولیت در تیپ 25 این نیروی مخصوص را متحول کرد. امیر شفیعی در یگان های ویژه تبحر خاصی دارد و پشت میز نشین نیست.
 
جانشین فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم در این مراسم با تقدیر از تلاش های امیر سرتیپ میرزایی در لشکر 21 حمزه آذربایجان، گفت: امیر میرزایی از فرماندهان خوشنام، متعهد و دانشمند نیروی زمینی ارتش بود که حضورش در لشکر 21 حمزه منشا اثرات مثبت زیادی بود.

امیر سرتیپ نوذر نعمتی با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر از نظر آمادگی رزمی در بهترین وضعیت قرار دارد، اظهار داشت: در دیدار فرماندهی نیروی زمینی ارتش با رهبر معظم انقلاب، ایشان تاکید کردند که «برابر گزارش سازمان های مختلف، وضعیت نیروی زمینی کاملا رضایت بخش است».

وی تاکید کرد: در حال حاضر همه تانک ها، موشک ها، پهباد ها و سایر ابزارآلات نیروی زمینی آماده به کار هستند و همه‌ی ابزار لازم برای رزم زمینی را در داخل کشور تولید می‌کنیم و با این شرایط اقتصادی، در حال ساخت دو هزار خانه‌ی سازمانی در شمالغرب هستیم.
 
امیر نعمتی در ادامه لشکر 21 حمزه سیدالشهداء آذربایجان را از یگان های مهم و حساس عملیاتی ارتش عنوان کرد و افزود: لشگر ۲۱ حمزه وظیفه تامین امنیت قسمتی از مرزها را نیز برعهده دارد و این لشکر یکی از سنگین ترین قرارگاه های عملیاتی نیروی زمینی ارتش محسوب می‌شود و مسئولیت سنگینی بر دوش فرماندهان و پرسنل لشکر 21 قرار دارد.
 
وی در ادامه با تبریک انتصاب امیر سرتیپ شفیعی به فرماندهی لشکر 21 حمزه آذربایجان، ادامه داد: امیر شفیعی از فرماندهان نخبه، عملیاتی و چابک است که سابقه درخشانی در کارنامه خود دارد.
 
امیر نعمتی در ادامه به انتخابات پیش رو و حساس ریاست جمهوری اشاره کرد و اظهار داشت: در این ایام عمده تلاش دشمن برای ناامید کردن مردم و ایجاد تفرقه در داخل کشور متمرکز شده است و هر در چنته دارد را برای نیل به این هدف شوم به میدان آورده است.
 
وی گفت: دشمن این بار هم در رسیدن به اهداف خود ناکام خواهد ماند، چرا که ارتش و دیگر نیروی های مسلح به وظایف خود در کشور و منطقه به خوبی عمل کرده و می کنند تا سیاستمداران و دولتمردان کشور با دست پر و پشت محکم در مقابل توطئه های دشمنان بایستند.
 
امیر سرتیپ دوم عیسی میرزایی، فرمانده سابق قرارگاه عملیاتی لشکر 21 حمزه سیدالشهداء آذربایجان هم در این مراسم گفت: بسیار خوشحالم که بخشی از خدمت سربازی ام را در تبریز و آذربایجان گذراندم. حضور در قرارگاه عملیاتی لشکر 21 حمزه و تبریز تجربه ای بسیار ارزشمند برای بنده و خانواده ام بود.
 
وی در ادامه انتصاب امیر شفیعی به فرماندهی قرارگاه عملیاتی لشکر 21 حمزه سیدالشهداء آذربایجان را تبریک گفت.
 
این گزارش می افزاید، امیر سرتیپ دوم ستاد امیرحسین شفیعی صبح امروز با حکم فرمانده نیروی زمینی ارتش به فرماندهی قرارگاه عملیاتی لشکر 21 حمزه سیدالشهداء آذربایجان و فرماندهی ارشد یگان های نزاجا در آذربایجان شرقی و اردبیل منصوب شد. مسئولیت های مختلف در تیپ 55 هوابرد، تیپ 65 نوهد و فرماندهی تیپ 25 نیروی مخصوص واکنش سریع ارتش از جمله مهمترین نکات کارنامه فرمانده جدید لشکر 21 حمزه آذربایجان است.
 
انتهای پیام/
امیر سرتیپ شفیعی فرمانده جدید لشکر عملیاتی 21 حمزه آذربایجان شد محمد سهرابی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار