مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان‌شرقی تاکید داد:

آذربایجان‌شرقی در توسعه روابط ایران و ترکیه نقش محوری دارد

1398/07/25 - 12:28 - کد خبر: 4408 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به هدف‌گذاری ۳۰ میلیارد دلاری در تبادلات تجاری ایران و ترکیه، اظهار داشت: این استان به دلیل موقعیت منحصربه فرد جغرافیایی و ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی بالا، نقش مهم و محوری در این زمینه برعهده دارد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، مرتضی محمدزاده روز پنجشنبه در نشست سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز با تعدادی از فرمانداران استان، با بیان اینکه ایران و ترکیه دو شریک مهم اقتصادی و دارای ظرفیت های مناسب برای همکاری هستند، افزود: توسعه در حوزه های اقتصادی و تجاری جزو برنامه های مورد علاقه این دو کشور است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری چنین جلساتی زمینه”ساز شناسایی و معرفی ظرفیت”های مناسب برای همکاری است، افزود: آذربایجان شرقی به دلیل نزدیکی با ترکیه، داشتن منطقه آزاد ارس و شناخته شدن به عنوان یکی از قطب های اقتصادی و صنعتی کشورمان می تواند در تعمیق روابط ایران با ترکیه نقش”آفرین باشد.

محمدزاده همچنین به ظرفیت”های گردشگری آذربایجان شرقی از جمله وجود ۲۰ اثر ثبت”شده جهانی اشاره کرد و گفت: امیدواریم با معرفی این ظرفیت”ها و جاذبه”های گردشگری، آذربایجان شرقی سهم بیشتری از گردشگران ترکیه ای را به خود اختصاص دهد.

سرکنسول ترکیه در تبریز هم با اشاره به پیوندهای عمیق تاریخی بین ایران و ترکیه، گفت: ما می”خواهیم دوستی دو ملت و همکاری دو کشور شایسته این پیوندهای تاریخی باشد.

حسین گون”گور با اشاره به اهمیت توسعه روابط بین مناطق مختلف دو کشور، اظهار داشت: در این روابط باید تجربیات و کارهای خوب یکدیگر را به اشتراک بگذاریم و کارهایی انجام دهیم که به نفع هر دو کشور باشد.

وی همچنین بر معرفی ظرفیت”های شهرستان”های آذربایجان شرقی به سرمایه”گذاران ترکیه”ای تأکید کرد و گفت: این جلسات می”تواند برای برداشتن قدم”هایی مثبت در آینده موثر باشد.

در این نشست، فرمانداران مرند، بناب و بستان”آباد به معرفی ظرفیت”ها و توانمندی”های شهرستان”های خود پرداختند و مقرر شد نشست”هایی تخصصی بین تجار این شهرستان”ها  و سرمایه”گذاران ترکیه ”ای برگزار شود.

انتهای پیام/

آذربایجان‌شرقی در توسعه روابط ایران و ترکیه نقش محوری دارد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار