همدردی سرکنسول ترکیه و آذربایجان با امام جمعه تبریز

1400/02/27 - 16:00 - کد خبر: 44049 نسخه چاپی

نصر: سرکنسول کشورهای ترکیه و آذربایجان با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی درگذشت والده وی را تسلیت گفتند.

به گزارش نصر، مرکز آذربایجان شرقی، طوفان هبک سرکنسول ترکیه و علی النقی حسین اف سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز ضمن ادای احترام، پیام تسلیت دولت و ملت‌های این دو کشور را به حجت الاسلام و المسلیمن سید محمدعلی آل هاشم ابلاغ کردند.
در این دیدار امام جمعه تبریز با تقدیر از پیام تسلی بخش سرکنسول ترکیه و جمهوری آذربایجان حفظ وحدت مسلمانان در برابر استکبار جهانی به ویژه آمریکای جنایتکار و رژیم کودک کش اسرائیل را خواستار شد و بر لزوم توسعه و تعمیق روابط طرفها در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد.
حجت الاسلام و المسلیمن آل هاشم با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی ایران، ترکیه و آذربایجان افزود: این اشتراکات می‌تواند زمینه رفت‌ و آمد اتباع و گردشگران دو کشور را فراهم کند.
وی به ظرفیت‌های منطقه شمال غرب ایران در توسعه این روابط اشاره کرد و ادامه داد: منطقه شمال غرب که از زمان‌های دور تاکنون بستر اصلی روابط ایران، ترکیه و آذربایجان بوده است و می‌تواند در عمق بخشی به اشتراکات فرهنگی، مذهبی و سیاسی نقش بی بدیل داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تحریم‌های ظالمانه آمریکا را یکی از دلایل کاهش حجم مبادلات اقتصادی بین کشور‌ها عنوان کرد و گفت: تشدید تحریم‌های آمریکا و همچنین شیوع بیماری کرونا، ترانزیت کالا و حمل و نقل مسافر در مرز‌های ایران و ترکیه کاهش داده است و امیدواریم به زودی شاهد تغییر این وضعیت باشیم.
سرکنسول ترکیه و جمهوری آذربایجان در تبریز هم در این دیدار با قرائت حمد و سوره به روح والده تازه درگذشته حجت الاسلام و المسلیمن آل هاشم با اشاره به اشتراکات دینی، جغرافیایی و فرهنگی گفتند: ایران، ترکیه و آذربایجان در سیاست‌های خارجی هم اشتراکاتی دارند و آن پشتیبانی از مظلومان جهان به خصوص فلسطین هست که با صدای بلند فریاد مظلومیت مردم این کشور را به گوش جهانیان می‌رسانند.
انتهای پیام/
همدردی سرکنسول ترکیه و آذربایجان با امام جمعه تبریز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار