مدیرعامل مخابرات آذربایجان شرقی عنوان کرد:

افتتاح ۲۲۳ پروژه مخابراتی با سرمایه گذاری ۴۴ میلیارد تومان در استان / تکنولوژی نسل ۵ به زودی در آذربایجان شرقی

1400/02/27 - 11:49 - کد خبر: 44017 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل مخابرات آذربایجان شرقی در نشست خبری با اصحاب رسانه از افتتاح ۲۲۳ پروژه مخابراتی در استان به مناسب روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی خبر داد.

به گزارش نصر، یوسف شکوری در نشست خبری مخابرات منطقه آذربایجان شرقی به مناسبت روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی با بیان اینکه شعار امسال به مناسب این روز جهانی "سرعت بخشیدن به تحولات دیجیتال در زمان های بحران" است، گفت: ارتباطات و فناوری اطلاعات همواره به عنوان محرکه توسعه اقتصادی شناخته می شود و این موضوع بعد شیوع بیماری کرونا بیشتر اثبات شد.
وی با تشاره به اینکه بیماری کرونل سبب شد بسیاری از کسب و کارها شکل جدیدی به خود گیرند و به واسطه فناوری اطلاعات دورکاری نیز به طور جد با استفاده از فناوری های ارتباطی پیشرفت کرد، افزود: تکنولوژی و زیرساخت باعث افزایش تاب آوری اقتصاد شد.


 
وی ادامه داد: شعاری که امسال به مناسب روز جهانی و جامعه اطلاعاتی نیز انتخاب شده است، گویای آن است که تجارب جهانی که در دوران بحران به دست آمد دور هم جمع می شوند تا بتواند با استفاده از حوزه فناری اطلاعات و ارتباطات مشکلات را کاهش دهند.
مدیرعامل مخابرات آذربایجان شرقی، با بیان اینکه مخابرات این منطقه در تسهیل امورات دوران شیوع کرونا فعالیت خود را تشدید کرد، اظهار داشت: زیر ساخت های لازم برای انتقال دیتا را در سرتاسر استان گسترش دادیم.
وی ادامه داد: در یک سال گذشته ظرفیت شبکه های ارتباطی آذربایجان شرقی دو برابر شده است و شبکه فیبر نوری، تلفن همراه، اینترنت پرسرعت گسترش یافت و کماکان نیز در پیشرفت دارد.
وی با بیان اینکه به مناسبت همین روز، ۲۲۳ پروژه در حوزه توسعه شبکه مخابراتی، سرویس های ارتباطی، مراکز دیتا و سایت های BTS همراه اول، افتتاح شد، گفت: این پروژه ها با سرمایه گذاری بالغ بر ۴۴ میلیارد تومان افتتاح شدند.
شکوری با اشاره به اینکه شبکه های ارتباطی و زیرساخت ها یکی از نیازهای ضروری دسترسی مردم به اینترنت برای کار و تدریس بود، افزود: در سال گذشته ۱۳۰ هزار سرویس اینترنت پر سرعت به به منازل و بنگاه های اقتصادی و تجاری با نام تانوما واگذار شد.


 
وی ادامه داد: در مجموع ۳۵۰۰ بنگاه اقتصادی و تجاری و واحد مسکونی به شبکه فیبر نوری متصل شدند و این امر کمک بزرگی به بنگاه های فعال در بحث فناوری کرد، چراکه کسب و کارهای مبتنی بر فناوری نیاز مبرم به این بستر انتقال داده دارد.
وی بیان کرد: سرویسvdsl سرعت های بالاتر از ۴۰ مگابیت بر ثانیه را پشتیبانی میکند که در اختیار بسیاری از واحدها قرار دادیم، همچنین سال گذشته بیش از ۴۱هزار شماره جدید تلفن ثابت واگذار شد و تعداد مشترکین تلفن ثابت به ۱میلیون و ۵۳۰ مشترک در استان رسید.
مدیرعامل مخابرات آذربایجان شرقی، با اشاره به ظرفیت های مدیای فیبرنوری و قابلیت انتقال دیتا با ظرفیت و سرعت بالا، گفت: بیش از ۱۱ هزار و ۶۸۰ کیلومتر فیبر نوری در سطح استان کار شده است و یک شبکه ارتباطی بزرگ را ساخته است.
وی افزود: بیش از ۲ هزار کیلومتر آن بین شهری و ۶ هزار کیلومتر آن روستاییست که  بیش از هزار روستا را داری ارتباط فیبر نوری کرده است.
وی ادامه داد: طی سال گذشته ۲۰۰ کیلومتر دیگر فیبر نوری در سطح استان اجرا شد تا نیازهای جدید را پوشش دهد.
شکوری به تعداد دکل هاط سطح استان نیز اشاره کرد و گفت: ۱۶۰۰ دکل در سطح استان دایر است و ۴ هزار و ۴۵۰ تکنولوژی از جمله نسل۲،۳ و۴ را پشتیبانی می کند.
وی ادامه داد: در سال گذشته ۴۰۰ تکنولوژی دیگر نیز اضافه شد که ۱۸۰ مورد  آن مربوط به تکنولوژی نسل ۴ بود.
وی با بیان اینکه گسترش زیرساخت روستایی همواره در اولویت مخابرات منطقه آذربایجان شرقی بوده است، افزود: بیش از ۱۶۰۰روستا پوشش همراه اول دارند، در بیش از ۲۳۰۰ روستا تلفن خانگی دایر است و بیش از ۸۱۷ روستا از اینترنت پرسرعت adsl بهره مند است.


 
مدیرعامل مخابرات آذربایجان شرقی، گفت: ۸۲۰ مرکز مخابراتی در روستاها دایر است و با احتساب به این تعداد، بالاترین تعداد مراکز روستایی در سطح کشور در آذربایجان شرقی می باشد.
وی صمن اشاره به اینکه ۲۰۱۷ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد و ۲۳۸۵ خانه دارای تلفن ثابت هستند، افزود:  بیش از ۹۰ درصد جمعیت استان به اینترنت دسترسی دارند.
شکوری در بخش دیگر سخنان خود به آمار کشوری و جایگاه آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: ضریب نفود تلفن ثابت ۳۷.۲ است که میانگین کشور ۳۴ است و ما جز ۵ استان اول هستیم، همچنین ضریب نفود اینترنت پرسرعت به خانوار در استان ۳۶.۵ است و سهم مخابرات از این میزان ۲۶.۵ درصد است که آذربایجان شرقی جز ۴ استان برتر کشور می باشد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار نصر در خصوص وضعیت تکنولوژی نسل ۵ در استان، گفت: اولین سایت با تکنولوژی نسل ۵ اول به زودی راه اندازی می شود.
وی در در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار نصر، در خصوص موضوع شفاف سازی استفاده و فروش پهنای باند شبکه اینترنت به مشترکین گفت: پیش از این شاید مشترک بدون شناخت شبکه خرید پهنای باند انجام میداد و دچار مشکل می شد و یا انتظاری که از پهنای باند خریداری شده خود داشت برآورده نمی شد، اما طی چند ماه گذشته سیستمی راه اندازی کردیم که میزان پهنای باند و کیفت واگذاری اینترنت به مشترک را  چک می کند، خوشبختانه این موضوع باعث شده رضایت مشتری بالا رود.
انتهای پیام/
افتتاح ۲۲۳ پروژه مخابراتی با سرمایه گذاری ۴۴ میلیارد تومان در استان / تکنولوژی نسل ۵ به زودی در آذربایجان شرقی گلناز پورنامی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار