اختصاصی نصر/

مجازات مرگ در انتظار سارقان مسلح طلافروشی حجتی تبریز

1400/02/27 - 14:24 - کد خبر: 43987 نسخه چاپی

نصر: مهرماه سال گذشته بود که خبر سرقت مسلحانه از طلافروشی در خیابان حجتی تبریز، بازتاب زیادی داشت و سوژه ای شد برای رسانه ها. اما تنها در کم تر از 24 ساعت همکاری متقابل سیستم قضائی و نیروی انتظامی و سایر ارگان ها، منجر به دستگیری این عاملان سرقت مسلحانه شد؛ که در آن سرقت، سارقان صاحب مغازه را زخمی و رهگذری را هم با شلیک گلوله از تفنگ شکاری به قتل رسانده و متواری شده بودند. همچنین حدود هفت نفر را هم مورد اصابت ساچمه قرار داده بودند.

به گزارش نصر، این سارقان در محدوده سنی 30 ساله، باندی متشکل از پنج نفر بودند که به سردستگی اصغر و با همکاری شخصی به نام حسن، معروف به حسن تروریست، اداره می شد. سه تن از اعضای باند مذکور اهل تبریز و دو تن دیگر از اهالی یکی از روستاهای دورافتاده آذربایجان شرقی بودند که از سال 1389، اقدامات تبهکارانه خود را شروع کرده بودند.
تابستان سال 1389 بود که اولین سرقت مسلحانه خود را از بانک صادرات تبریز شعبه الغدیر انجام می دهند؛ اما تنها بعد از گذشت یک سال از اولین سرقت خود، در اسفند سال 1390 دومین سرقت عظیم مسلحانه را در پرونده خود قرار می دهند و بعد از قتل یکی از رهگذران، 3.5 کیلو طلا به سرقت می برند.
ولی سومین پرونده سنگین مربوط به سرقت نمی شود، بلکه برمی گردد به مسئله عاشق شدن اصغر، سرکرده این باند. آبان ماه سال 1398 بود که در آن جوان کارگری در خیابان انقلاب تبریز به دست، اصغر، به قتل می رسد. اما چرا اصغر آن جوان را به قتل رساند؟ "اصغر عاشق دختری اهب تبریز می شود، اما همین عاشقی یک قتل دیگر را در پرونده وی قرار می دهد، برادر معشوقه اصغر با ازدواج آنان مخالفت می نماید و به دنبال این مخالفت، معشوقه اصغر از وی می خواهد تا برادرش را برای همیشه ساکت کند که بتوانند ازدواج کنند و این اتفاق هم می افتد!"
آخرین پرونده این باند نیز همان سرقت مسلحانه از خیابان حجتی تبریز بود که گویا آخرین پرونده و جنایات آنان محسوب می شود، چرا که در دام قانون گرفتار شده اند و مجازات مرگ در انتظار آنان است.
این گزارش می افزاید، این افراد برای این که ردی از خود در سرقت های متوالی به جا نگذارند و در دام قانون نیفتند، با سرقت ماشین های مختلف به محل سرقت می رفتند و بعد از ارتکاب جرم، ماشین را در گوشه ای از خیابان رها می کردند.
اما سرقت از طلافروشی خیابان حجتی تبریز، ورق زندگی این تبهکاران را برگرداند و ماموران حسین را در حالی که در منزل خود در خواب بود و تعداد زیادی اسلحه پر شده در کنار رختخوابش قرار داده بود، دستگیر می کنند.
پرونده اعضای این باند که از دیگر اتهامات آنان علاوه بر سرقت مسلحانه، سرقت خودرو، حمل اسلحه، قتل و... بود، با کیفر خواست از شعبه شش دادگاه کیفری تبریز به دادگاه ارسال شده است و مجازات مرگ در انتظار آنان است.
انتهای پیام/
  مجازات مرگ در انتظار سارقان مسلح طلافروشی حجتی تبریز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 4 نظر

  امیر   سال پیش  

باسلام خدمت دادستان محترم از شما تقاضا دارم اشد مجازات برای این جورا آدما در نظر گرفته و یکی یکی در محل‌های ارتکاب جرم به دار بیاوزید ممنون ازتمای کسانی که در دستگیری این ارازل اوباش ها نقش مهمی داشتند

  امیر محمد سهیلی   2 سالها پیش  

باید دزدان احمقی مثل اینا اعدام بشوند درست در جایی که اون عابر پیاده بیچاره را کشتند تا درس عبرتی بشود برای دیگر سارقانی مثل اینها

  جعفر   3 سالها پیش  

گرح مجازات اولونالار تا اوبیرسیلرده درس عبرت اولا

  اسماعیل   3 سالها پیش  

خواهشمندیم نفرات را در محل جرم اعدام کنند تا عبرتی بشه برای اینجور ادمها
پژوهشیار