استاندار اردبیل؛

مشکلات واحدهای راکد استان اردبیل رفع می‌شود

1400/02/25 - 17:00 - کد خبر: 43909 نسخه چاپی

نصر: استاندار اردبیل گفت: مشکلات واحدهای راکد در شهرستان‌های مختلف این احصا شده و اقدامات لازم بر رفع و ورود به چرخه فعالیت انجام می‌شود.

به گزارش نصر، اکبر بهنامجو روز شنبه در جلسه برنامه‌ریزی برای فعال‌سازی واحدهای نیمه‌فعال و غیرفعال استان تصریح کرد: برای سال جاری ۷۴ واحد در بخش صنعت و معدن و ۹۶ واحد در بخش کشاورزی برای فعال‌سازی شناسایی شده است.
او اظهارکرد: مشکلات این واحدهای راکد و نیمه فعال از جمله مشکلات بانکی و یا دیگر مشکلات سرمایه‌گذاری شناسایی و هماهنگی‌های لازم با بانک‌ها انجام می‌شود.
بهنامجو افزود: در صورتی که  سرمایه‌گذار واحد راکد و نیمه‌فعال به دلایلی از جمله مالی و یا کم رونق بودن تولید نسبت به ادامه تولید اقدام نکند ، واحد تولیدی  به سرمایه‌گذاری دیگر با خط تولید متفاوت معرفی و واگذار می‌شود.
وی بیان کرد:  با ایجاد هماهنگی و تشکیل کمیته‌های تخصصی مقرر شد به صورت روزانه و با بررسی مسائل و مشکلات و حل آنها و همچنین تامین نقدینگی موردنیاز و یا تغییر کاربری با نگاه نیاز بازار این واحدها به چرخه تولید باز گردند. 
بهنامجو افزود: در شهرستان‌ها جلسات ستاد تسهیل با دستور کار فعال‌سازی واحدهای غیرفعال و نیمه‌فعال تشکیل و تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.
وی همچنین از برنامه‌ریزی برای فعال کردن نمایشگاه مجازی برای انعکاس فعالیت‌های انجام گرفته در این زمینه خبرداد و گفت: در این نمایشگاه که شامل تمامی شهرستان‌های استان است،  فعالیت‌های در حال انجام نیز به اطلاع عموم خواهد رسید.
وی افزود: در سال گذشته ۵۹ واحد غیرفعال و نیمه‌فعال در بخش صنعت، معدن و تجارت و ۴۶ طرح در بخش کشاورزی _ دام طیور و صنایع تبدیلی استان با حل مشکلات و تامین نقدینگی و مواد اولیه به چرخه تولید برگشتند.
انتهای پیام/
مشکلات واحدهای راکد استان اردبیل رفع می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار