حاکمیت سایبری خارج از کشور-۳۸/

ایتالیا گوگل را جریمه کرد/ محدودیت دسترسی یک اپ

1400/02/25 - 16:04 - کد خبر: 43903 نسخه چاپی

نصر: رگولاتور رقابت ایتالیا گوگل را ۱۲۳ میلیون دلار جریمه کرده زیرا بیش از دو سال است که اجازه نمی دهد یک اپ مخصوص وسایل نقلیه برقی در سیستم اندروید فعال شود.

به گزارش نصر، رگولاتور رقابت ایتالیا جریمه ای ۱۰۲ میلیون یورویی (معادل ۱۲۳ میلیون دلار) برای گوگل تعیین کرده زیرا اجازه نداده یک اپ خودروی برقی (توسعه یافته توسط شرکت انل) در سیستم اندروید اتو بماند. اندروید اتو سیستمی است که به اپ ها اجازه می‌دهد به طور ایمن در خودروها فعال شوند.
گوگل بیش از دو سال است که به اپ «جوس پس»(JuicePass) اجازه نمی‌دهد در اندروید اتو فعال شود و به این ترتیب دسترسی آن به گوگل مپس را به طور ناعادلانه‌ای محدود کرده است.
در بیانیه رگولاتور ایتالیایی آمده است: این رفتار ممکن است روی توسعه اپ های مخصوص خودرو در یک بازه خاص تأثیر گذار باشد و احتمالاً پیامدهای منفی روی رشد خودروهای برقی دارد.
در این بیانه دلیل جریمه گوگل سوءاستفاده از موقعیت برتر ذکر شده و همچنین از شرکت خواسته شده اپ مذکور را در سیستم اندروید اتو عرضه کند.
اپ «جوس پس» سرویس‌های یافتن و رزرو ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در نقشه و جزئیات دیگر را نشان می‌دهد.
گوگل نیز اعلام کرد با تصمیم رگولاتور رقابت ایتالیا مخالف است و برای اتخاذ گام‌های بعدی اسناد مربوطه را بررسی خواهد کرد. سخنگوی گوگل در ایتالیا در این باره می‌گوید: الویت گوگل در اندروید اتو به کارگیری دستورالعملی سختگیرانه در پشتیبانی از اپ ها است تا به این ترتیب ایمنی افراد هنگام رانندگی تضمین شود.
از سوی دیگر رگولاتور ایتالیایی اشاره کرد موقعیت برتر این شرکت آمریکایی در اروپا به آن اجازه می‌دهد از طریق اندروید و گوگل پلی دسترسی توسعه دهندگان اپ به کاربران نهایی را کنترل کند.
انتهای پیام/
 ایتالیا گوگل را جریمه کرد/ محدودیت دسترسی یک اپ خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار