راه‌اندازی نخستین خانه‌موزه تمبر ایران در تبریز

1400/02/25 - 12:21 - کد خبر: 43878 نسخه چاپی

نصر: اولین خانه موزه تمبر ایران در خانه مجتهدی‌های تبریز (شهر اولین‌ها) همزمان با «هفته ارتباطات» و «هفته میراث فرهنگی» راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش نصر، اولین خانه موزه تمبر ایران روز پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت۱۴۰۰ با حضور رمضانعلی سبحانی‌فر مدیرعامل شرکت ملی پست، حسن عمیدی رئیس موزه ارتباطات و مقامات استانی در خانه مجتهدی‌های تبریز افتتاح می شود.
در این خانه موزه تمبرهای مختلف از سال ۱۳۴۱ تا کنون در قالب ۲۰۰ تابلوی شکیل به نمایش گذاشته خواهد شد.
با توجه به اهمیت حفظ هویت تاریخی و نمادهای پستی و تاکید وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات؛ توسعه اماکن و مراکز فرهنگی پست طی یکسال اخیر در دستور کار قرار گرفته است.  
از این رو اولین مرکز پست، موزه، مدرسه جهان در بهمن ماه سال ۱۳۹۹ در شهر رشت راه اندازی و دومین مرکز هم به زودی در شهرستان دلگان از توابع سیستان و بلوچستان افتتاح خواهد شد.
در همین راستا پست موزه یزد نیز در تاریخ  ۲۰ اسفندماه ۹۹  افتتاح و هم اکنون مشغول به فعالیت و میزبانی از بازدید کنندگان است.
در بازدید آخر حسن عمیدی؛ مدیرکل دفتر ارتباطات شرکت ملی پست و رئیس موزه ارتباطات از اداره کل پست استان آذربایجان شرقی و خانه مجتهدی های تبریز که در تملک پست این استان می باشد، مقرر شد این بنای زیبا در اولین فرصت به عنوان اولین خانه موزه تمبر ایران مورد بهره برداری قرار گیرد.
خانه مجتهدی‌ها که هفدهم اسفند سال۱۳۸۱ به ثبت ملی رسیده است، نام آخرین مالکش را بر خود دارد و با قدمتی دویست ساله در خیابان جمهوری اسلامی تبریز واقع شده است.
 شهر تبریز به عنوان مهد تمدن همواره مورد توجه بوده است. از جمله عناوین شهر تبریز، شهر پیشگامان و به عبارتی «شهر اولین‌ها» است.تأسیس نخستین چاپخانه، نخستین مرکز آموزشی، انتشار نخستین روزنامه، اولین روزنامه‌نگاری ملی، اولین رمان، اولین دایره‌المعارف اسلامی، اولین کودکستان، اولین مدرسه نابینایان و ناشنوایان، اولین مدرسه به سبک نوین، اولین کتابخانه عمومی، اولین سینما، اولین نمایشنامه و تئاتر، اولین عکاسی، اولین دانشکده فرش، اولین دانشکده پرستاری، اولین پایگاه لرزه‌نگاری، اولین روابط عمومی و اینک اولین خانه موزه تمبر ایران،گواهی بر این مدعا است.
 
۲۷ اردیبهشت‌ماه روز جهانی روابط‌عمومی و ارتباطات و آغاز هفته ارتباطات و ۲۸ اردیبشت ماه روز جهانی موزه ها و آغاز هفته میراث فرهنگی است.
انتهای پیام/
راه‌اندازی نخستین خانه‌موزه تمبر ایران در تبریز خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار