امام جمعه تبریز:

آشوب‌سازی و ناامن‌سازی نیابتی سیاست شیطانی آمریکا در منطقه

1400/02/23 - 10:08 - کد خبر: 43809 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: تداوم ناامنی مطلوب‌ترین حالت برای آمریکا در غرب آسیاست.

به گزارش نصر از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم صبح امروز در خطبه‌های نماز عید فطر در محوطه باز اطراف مصلی حضرت امام خمینی (ره) تبریز با رعایت پروتکل های بهداشتی اظهار کرد: روز عید فطر در اسلام بزرگ‌ترین عید اسلامی است و باید این روز را به عنوان عید بزرگ روزه‌داران شمرد.

 نماز عید فطر سنگری بزرگ برای وحدت امت اسلامی است

وی افزود: عید فطر روز مقدس  یکی از اعیاد اسلامی است و این روز عید بزرگ روزه داران واقعی است و گناهان آنان به خاطر یک ماه روزه داری و عبادات مورد بخشش قرار می گیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه نماز عید فطر سنگری بزرگ برای وحدت امت اسلامی است، گفت: حضرت امیر المومنین(ع) می فرماید برای مسلمان هر روزی می تواند عید باشد به شرط اینکه در آن روز گناه و معصیت نکند.

 

حوادث تلخ ، آشوب‌سازی و ناامن‌سازی نیابتی  سیاست آمریکا

آل هاشم در بخش دیگری از خطبه های نماز عید فطر به انفجار در مقابل مدرسه دخترانه سید الشهدا در غرب کابل اشاره کرد و گفت: بخش غربی کابل در افغانستان یک منطقه شیعه نشین است و در انفجار در 25 رمضان در مقابل مدرسه دخترانه سیدالشهدا سه انفجار رخ داد و 85 دانش‌آموز دختر شهید و 200 دانش‌آموز زخمی شدند.

وی افزود: هنوز گروهی و حزبی این جنایات را بر عهده نگرفته است اما دولت افغانستان طالبان را مقصر می داند اما طالبان آن را را محکوم و این انفجار را بر عهده داعش می‌داند.

آل هاشم ادامه داد: پشت صحنه واقعی این جنایت سیاست شیطانی آمریکاست، آمریکا از سال 81 تا امروز در افغانستان حضور دارد امروز چاره ای جز خروج از این کشور ندارد لذا برای اینکه مردم را بیشتر خسته کند با طراحی شیطانی توسط مزدوران خود درصدد تنظیم حوادث تلخ و آشوب سازی و ناامن سازی نیابتی است تا افغانستان را همچنان ناامن و ناآرام نگه دارد تا بتواند به اهداف خود در شرق آسیا برسد.

وی تصریح کرد: تداوم ناامنی در غرب آسیا و کشورهای محوری مطلوب‌ترین حالت برای آمریکاست اما امروز شیطان بزرگ ناکام و شکست خورده باید این منطقه را ترک و از خاک افغانستان خارج شود این تحرکات انتقام جویانه شیطان بزرگ از مردم مظلوم افغانستان در سطح منطقه است و امروز دانش‌آموزان مظلوم شیعه را هدف قرار داده و آنان قربانی جنایات ضدبشری شدند.

آل‌هاشم  گفت: مسلمانان باید این جنایات را محکوم کنند، مردم قهرمان آذربایجان در مراسم باشکوه نماز عید فطر خواستار توجه بیشتر دولت افغانستان و مجامع بین المللی برای پیشگیری از چنین حوادث رنج آور است.

 

اهداف صهیونیست‌ها و دولت نتانیاهو  در تحولات اخیر در مسجد الاقصی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات غزه اشاره کرد و گفت: دولت نتانیاهو برای نجات از مخمصه، گروهک‌های تندروی یهودی از جمله 2 هزار شهرک‌نشین تندرو را وارد مسجد الاقصی کرد تا برای عبادت ظاهری در مسجد الاقصی اقدام کنند، تفکر و نگرش گروهک های تندرو یهودی مبنی بر جایگزینی دینی است یعنی تخریب کامل مسجد الاقصی و ساخت معبد کذایی یهودی بر روی خراب‌های این مسجد تا بگویند که معبد یهودی است و حق بیشتری نسبت به مسلمانان در این مسجد دارند.

وی به اهداف صهیونیست ها و دولت نتانیاهو  در تحولات اخیر در مسجد الاقصی اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی برای جبران شکست های راهبردی در سال های اخیر در برابر مقاومت، تلاش برای خروج رژیم صهیونیستی از بن‌بست سیاسی و اجتماعی و بن بست بی دولتی، سعی و کوشش نتانیاهو برای نجات از ناکامی‌های مکرر در تشکیل کابینه و برای جلوگیری از سقوط تلاش می کند با بحرانی کردن اوضاع قدس و با تحریک یهودی‌های تندرو جامعه بی‌هویت کنونی خود را به سمت اتحاد و یکپارچگی پیش ببرد.

وی افزود: مقاومت حماس و جهاد اسلامی در دفاع از قدس و فلسطینیان، هموطنان خود را تنها نگذاشت و با موشک باران، به کمک فلسطینیان آمدند که این نشان از اتحاد در این سرزمین مقدس بوده که این حجم از آتش برای نخستین بار بر سر اسرائیل فرود آمد.

انتهای پیام/

 
آشوب‌سازی و ناامن‌سازی نیابتی سیاست شیطانی آمریکا در منطقه خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار