خبر/

آغاز رسمی فعالیت حزب پیشرو اصلاحات در آذربایجان شرقی

1398/07/25 - 09:41 - کد خبر: 4377 نسخه چاپی

نصر: شعبه حزب پیشرو اصلاحات در آذربایجان شرقی باحضور علی صوفی وزیر دولت اصلاحات و دبیر کل این حزب فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

به گزارش نصر، حزب پیشرو اصلاحات هرچند نام جدید در افق سیاسی کشور است اما عمده ارکان تشکیل دهنده آن از قدیمی ترین کنش گران سیاسی به گفتمان اصلاحات هستند که تلاش دارد با رویکرد جدید نقش پیشرو و برجسته ی را در راستای آرمان های امام راحل، اهداف انقلاب اسلامی  و کارآمدی نظام ایفا کند.

در این آیین که مسوولان و فعالان سیاسی اصلاح طلب استان آذربایجان شرقی حضور داشتند ،تقی کرمی از چهره های خوش نام و فعال اصلاح طلب به عنوان رییس این حزب در آذربایجان شرقی معرفی شد و آقایان سیاوش شریفی ، شاهد بهروز ، امیر عباس سلطان پور، نادر بهادری ، اکبر احدزاده ، امید خاصابان ،  کامبیز مشوق ، صادق احدی ، امیر خاکپور ، احمد علیزاده ، عزیز محمود علیلو ، سیروس بایرام زاده، حسین پور عظیم، عارف رزمجو و خانم ها فائزه دوستدار و سمیه پور اکرم به عنوان شورای آن انتخاب شدند.

در آین آغاز به کار این حزب در آذربایجان شرقی علی صوفی وزیر دولت اصلاحات ابراز امیدواری کرد حزب جدید پیشرو فرصتی برای کمک به برون رفت کشور از مشکلات جاری باشد و بتواند  سهم خود را در بالا بردن کارامدی نظام ایفا کند.

حزب پیش”روی اصلاحات که داری مجوز رسمی از وزارت کشور است  دربهار سال 96 با برگزاری اولین کنگره خود و نیز انتخاب دبیر کل و اعضای شورای مرکزی فعالیت خود را آغاز کرده است .

علاوه بر صوفی،  احمد خرم (وزیر راه و ترابری در دولت اصلاحات)، سید اسماعیل داودی شمسی (معاون رئیس جمهور در دولت اصلاحات)، محسن مهرعلیزاده (استاندار خراسان در دولت اصلاحات)، سید مجتبی موسوی اجاق (نماینده کرمانشاه دردوره پنجم و ششم مجلس)، جعفر رحمان”زاده (استاندار زنجان در دولت هشتم) ، محمدرضا مروارید، حسن رسولی، اسدالله درویش امیری، محمد صفوی، محمد سالاری  و آقای قهوه چی معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان در دولت اصلاحات و فعال سیاسی اصلاح طلب ار اعضای شورای مرکزی حزب پیش”روی اصلاحات هستند.

 حزب پیش”روی اصلاحات  با وجود نام جدید  قدمت ۲۰ ساله دارد و در گذشته تحت عنوان انجمن اصلاحات مجوز فعالیت داشت. اعضای این حزب در دولت”های نهم و دهم تلاش”های زیادی انجام دادند که مجوز این انجمن را تبدیل به حزب کنند اما متاسفانه دولت”های نهم و دهم تحت ریاست محمد احمدی”نژاد مجوز لازم را صادر نکردند.

اما با روی کار آمدن دولت حسن روحانی در سال ۱۳۹۲ شرایط برای احزاب تغییر کرد و این حزب موفق شد مجوز کمیسیون ماده ۱۰ احزاب را کسب کند و تحت عنوان حزب کنگره تشکیل دهد.

انتهای پیام/

آغاز رسمی فعالیت حزب پیشرو اصلاحات در آذربایجان شرقی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار