سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری آذربایجان شرقی:

مرتعداران و بهره برداران منابع طبیعی مکلف به اطفای حریق در منطقه هستند

1400/02/22 - 11:20 - کد خبر: 43745 نسخه چاپی

نصر: سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آخیزداری آذربایجان شرقی با بیان این‌که بر اساس بند ۹ و ۱۰ فصل سوم شیوه نامه فنی و اجرایی بهره برداری از مراتع کشور، مرتع داران و بهره برداران منابع طبیعی مکلف به پیشگیری و اطفای حریق احتمالی در مراتع هستند، گفت: در صورت عدم همکاری مرتع داران، پروانه چرای آن‌ها باطل خواهد شد.

به گزارش نصر، علی قنبری در جلسه کارگروه پیشگیری و اطفای حریق جنگل و مرتع شهرستان هوراند، ضمن اشاره به اهمیت جنگل‌ها و مراتع به عنوان نعمت خدادادی، ضرورت همکاری و تعامل نهادهای مختلف به ویژه آحاد جامعه و بهره برداران منابع طبیعی در پیشگیری و واطفای حریق به موقع تاکید کرد.
به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اهمیت بحث پیش آگاهی و پیشگیری از وقوع حریق، افزود: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری بر اساس فراوانی آتش سوزی‌های عرصه‌های مختلف منابع طبیعی، طی ۱۵ سال مناطق بحرانی را شناسایی کرده و ضمن بلوک بندی، حفاظت از این محدوده را تشدید کرده است. 
وی با بیان این‌که جنگل‌های ارسباران به لحاظ اهمیت اکولوژیکی و تنوع زیست از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند، ادامه داد: ۱۱ هزار هکتار از جنگل‌های ارسباران در شهرستان هوراند واقع شده‌اند که باید با حضور مستمر در عرصه‌های منابع طبیعی و گشت و مراقبت از هر گونه وقوع آتش در این عرصه‌ها جلوگیری کرد.
زین العابدین مردانیان، فرماندار شهرستان هوراند نیز در ادامه این جلسه ضمن تشکر از تعامل اعضای کارگروه در امر اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع از اقدامات اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان در این خصوص قدردانی کرد.
وی با اشاره به سطح مراتع و وقوع بخشی از جنگل‌های ارسباران در این شهرستان، تامین و تجهیزات امکانات لازم از جمله خودروی کمک دار و نیروی مورد نیاز برای اداره منابع طبیعی شهرستان را امری ضروری دانست.
در ادامه این جلسه، سیدرضا تاج الدینی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هوراند ضمن ارائه گزارش از اقدامات انجام یافته و تمهیدات به عمل آمده، از کاهش ۷۹ درصدی تعداد و سطح آتش سوزی عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ خبر داد.
انتهای پیام/
مرتعداران و بهره برداران منابع طبیعی مکلف به اطفای حریق در منطقه هستند خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار