بیانیه کمیسیون حقوق‌ بشر کانون وکلای دادگستری آذربایجان‌شرقی/

حمله تروریستی به مدارس در افغانستان نقض آشکار حق آموزش

1400/02/22 - 09:50 - کد خبر: 43743 نسخه چاپی

نصر: کمیسیون حقوق‌ بشر کانون وکلای دادگستری آذربایجان‌شرقی در محکومیت حمله تروریستی به مدرسه دخترانه در افغانستان بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش نصر، متن این بیانیه به شرح زیر است:
خشونت، بی رحمی و جنگ در خاورمیانه که ناشی از جهل و تعصبات کورکورانه است، این‌بار نیز جنایتی هولناک آفرید و دختران معصوم مدرسه‌ای در کابل را هدف قرار داد و دل مردمان منطقه و جهانیان را به درد آورد که این داغ عظیم با هیچ مرهمی التیام پذیر نیست.
این جنایات هولناک که با اهداف شوم سیاسی، مدارس، دانشگاه ها و حق تحصیل بانوان را نشانه گرفته است، علاوه بر اینکه نقض آشکار حق بر آموزش از طریق ایجاد رعب و وحشت در میان مردم کشورهای منطقه محسوب می شود، از نظر موازین بین‌المللی نیز، تجاوز به زندگی فرهنگی و جنایت علیه بشریت می‌باشد و شایسته است که جامعه بین‌الملل توان خویش را مصروف مقابله با عوامل و محاکمه مسببین آن نماید.
تداوم بی وقفه آتش افروزی تروریسم در منطقه خاورمیانه که با مداخلات خارجی و با ادعاهای مبارزه با تروریسم صورت می پذیرد، ارمغانی به جز گسترش ویرانی و ناامنی روزافزون برای منطقه نداشته و حاصل این امر، به خاک و خون کشیده شدن مردمان مظلوم منطقه با گسترش تروریسم است.
کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی، ضمن محکومیت این جنایت فجیع و وحشیانه تروریستی، با مردم مظلوم و داغدیده افغانستان ابراز همدردی می‌نماید.
انتهای پیام/
حمله تروریستی به مدارس در افغانستان نقض آشکار حق آموزش نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار