گزارش اختصاصی «نصر» از خانه‌های ورزش روستایی/

اینجا اموات ورزش می کنند! / غسالخانه ای که خانه ورزش نشد

1400/02/21 - 08:02 - کد خبر: 43645 نسخه چاپی

نصر: بعد از روز افتتاح بنر این محل را برداشته و تجهیزات ورزشی را خالی کردند و سپس این مکان به کاربری قبلی خود که غسالخانه روستا بود در آوردند.

به گزارش سرویس ورزشی نصر، تاسیس خانه های ورزش روستایی طرحی نو در ترویج ورزش و ایجاد شادابی در میان روستاییان و پیشگیری از بزه های اجتماعی است که می تواند کمک شایانی به استعدادیابی و ورزش قهرمانی انجام دهد.
نوزدهم اسفند ماه ٩٩ بود که در جلسه ای از ۴۵ خانه روستایی با حضور مدیر کل ورزش و جوانان استان، رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی و سایر مسئولین بصورت وبینار افتتاح شد.
بهتاج ضمن ابراز امیدواری در این جلسه، افزود: مسابقات خانه های روستایی را در سال آینده به رشد خواهیم رساند و امیدواریم شاهد ستاره های درخشانی از این روستا ها داشته باشیم، اگر چه بسیاری از قهرمانان در کشور ما از همین روستا ها کشف شده اند.


خانه های ورزش در چشم انداز 1400
توجه به طرح آمایش زیر ساخت ها و تجهیزات ورزشی با اولویت روستاهای هدف و به منظور مقابله و کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند مشارکت بخش های مختلف حاکمیتی در توسعه و گسترش این زیر ساخت هاست ، لذا مشارکت و حمایت وزارت کشور و به ویژه ستاد مبارزه با مواد مخدر در جهت تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز با همکاری وزارت ورزش ، در چشم انداز 1400 در نظر گرفته شده است.

 
بیش از ١٠٠ خانه ورزش روستایی در استان افتتاح شده است
رییس گروه توسعه ورزش روستایی و عشایری استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار نصر، گفت: فعالیت خانه های ورزش روستایی بصورت دایمی است و بیش از ١٠٠ خانه ورزش روستایی در استان آذربایجان شرقی اواخر سال ٩٩ افتتاح شده است.
"شاهرخ شفیعی" افزود: رشته های مختلف در این خانه ها به نسبت اکثریت علاقمندان وجود دارد.
وی اضافه کرد: اما در حالت کلی پینگ پنگ، شطرنج، فوتبال دستی و... در اکثر خانه های ورزش روستایی وجود دارد.
اما طبق آخرین گزارش هایی که در منطقه باسمنج و روستا های واقع در آن منطقه رسیده است، اکثر این خانه های ورزشی فقط در روز افتتاح که به صورت وبینار برگزار شده فعال بودند و بعد از آن این مکان ها به کاربری قبلی خود در آمده اند.


 
موسوی یکی از اهالی روستای حاج عبدال در گفتگو با خبرنگار نصر، گفت: این مکان غسالخانه روستای حاج عبدال است و جز این مکان غسالخانه ای وجود ندارد.
وی ادامه داد: بعد از روز افتتاح بنر این محل را برداشته و تجهیزات ورزشی را خالی کردند و سپس این مکان به کاربری قبلی خود که غسالخانه روستا بود در آوردند.
گزارش نصر اضافه می کند، در روستا های جانقور و سفیده خوان هم مکانی بعنوان خانه ورزش روستایی در نظر گرفته شده است که اهالی روستا از وجود چنین محلی بی اطلاع بودند، البته لازم به ذکر است خانه ورزش روستای سفیده خوان که قبلا قرائت خانه بود به خانه ورزش روستایی تبدیل شده است اما این محل نیز بدون استفاده و بدون تجهیزات ورزشی است، حال سوال این است که قرائت خانه در این روستا چرا به خانه ورزش تبدیل شده است؟! اگر چه هر دو هم نیاز است.
نصر این گزارش را تا حصول نتیجه رضایت بخش و بازگشت خانه های ورزش روستایی و تجهیزات آن ها ادامه خواهد داد.
 
انتهای پیام/
 اینجا اموات ورزش می کنند!  / غسالخانه ای که خانه ورزش نشد محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار