شهردار سهند در تحریریه نصر:

سهند؛ ویژگی های شهر سالم را دارد

1400/02/20 - 12:12 - کد خبر: 43616 نسخه چاپی

نصر: شهردار سهند این شهر را دارای ویژگی های خاص شهرهای سالم جهان خواند.

به گزارش نصر، رشید وکیلی در بازدید از تحریریه آژانس خبری تحلیلی نصر در گفت و گو با خبرنگاران این رسانه افزود: رسانه ها برای انتقال مفاهیم به شهروندان بهترین ابزار اطلاع رسانی هستند که می شود برای تعامل دو طرفه بین مسئولین و شهروندان استفاده کرد.
وی ادامه داد: متاسفانه برخی شهروندان شهر سالم را به معنای شهر بدون نقص می دانند که چنین نیست و اگر به معنای علمی شهر سالم توجه کنیم درمیابیم شهر سالم فراتر از نگاه یک شهر بدون نقص است.
وکیلی اضافه کرد: موقعیت شناسی زمینی با توجه به نحوه قرار گرفتن لایه های زیرزمینی تا شرایط آب هوایی منطقه از عوامل شهر سالم است.
شهردار سهند اذعان داشت: شهر سهند از جمله شهرهایی است  که ظرفیت شهر سالم را دارد که به لطف خداوند توانسته ایم گروهی از سازمان بهداشت جهانی را برای ارزیابی منطقه و ثبت شهر جدید سهند به شهر سالم دعوت کنیم تا این اتفاق بزرگ رخ دهد.
وی با اشاره به اهمیت موضوع ثبت سهند به عنوان شهر سالم اظهار داشت: اتفاق بزرگ شهرسالم سهند با توجه به مطالعات صورت گرفته و زیر ساخت هایی که انجام گرفته و یا مد نظر قرار گرفته تا صورت بگیرد یک اتفاق نه تنها محلی بلکه منطقه ای است که خرد جمعی صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه این شهر پرجمعیت بسیاری از مشکلات و چالش های کلانشهر ها را ندارد؛ اضافه کرد: در شهر سهند حاشیه نشینی و خانه ای بدون سند وجود ندارد که یکی دیگر از عوامل شهر سالم است.
وکیلی تصرحی کرد: کلیه جوانب ثبت شهر سالم مطالعه شده است و کارگروه های مختلفی ازجمله کارگروه های اجرایی ، بهداشت ،آموزش و آسیب های اجتماعی تشکیل شده که هر کدام به نوبه خود در این ثبت بزرگ دخیل هستند.
شهردار سهند اضافه کرد: کارگروه های اجرایی را شهرداری برعهده دارد و تصمیمات ستاد ثبت شهر سالم را اجرایی می کنند و  آسیب های اجتماعی بر عهده بهزیستی و همچنین آموزش برعهده آمزش و پرورش است که هر کدام با توجه به وظایف خود در این اتفاق مطالعه و فعالیت می کنند.
وی گفت: به دنبال شناسایی فرصت ها و تبدیل تهدید ها به فرصت ها هستیم در شهر سالم سلامت شهروندان از نظر اخلاقی، جسمی و روحی مد نظر قرار می گیرد چرا که اگر فردی این سه مولفه را در حد معتدل داشته باشد حتما خانواده سالم را نیز شاهد خواهیم بود.
وی به برخی اقدامات زیست محیطی این شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: مدیریت پسماند و فاضلاب در شهر سهند که به تازگی اتفاق افتاده است از عوامل برتر ثبت شهر سالم می باشد که در این شهر با تدابیر اتخاذ شده و در اختیار گرفتن زمینی به وسعت پنج هزار متری این امر به نحو عالی انجام می گیرد.
وکیلی گفت: گزارش عملکرد ستاد ثبت شهر سالم سهند را باید کل شهروندان بدانند و با خرد جمعی و تلاش همه بتوانیم شهری مثال زدنی و نمونه را داشته باشیم.
انتهای پیام/
سهند؛ ویژگی های شهر سالم را دارد شهریار عزیزی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار