خبر/

۱۰ شهر آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز کمبود آب قرار دارند

1400/02/18 - 16:10 - کد خبر: 43486 نسخه چاپی

نصر: معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی از قرار گرفتن ۱۰ شهر این استان در وضعیت قرمز بحران کمبود آب خبر داد.

به گزارش نصر، محمد خانی روز شنبه در جلسه ستاد پیشگیری؛ هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان میانه با اشاره به اینکه این شهر نیز در بین ۱۰ شهر وضعیت قرمز بحران کمبود آب استان قرار دارد، گفت: در بخش روستایی نیز ۲۰ روستا در وضعیت قرمز قرار دارند که باید با احصای نیاز این روستاها توسط بخشداری ها در جهت رفع مشکل تامین آب آنها اقدامالات لازم انجام شود.
جلیل زاده معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به اولویت استان در تامین آب شرب بر اطلاع رسانی کاهش مصرف آب به مردم تاکید کرد و گفت: امسال تابستان سختی را پیشرو داریم که از مدت ها پیش زنگ هشدار آن به صدا در آمده  است.
مجتیب جلیل زاده افزود: با توجه به کاهش بارش ها نسبت به سالهای قبل که در میانه نسبت به سایر شهرهای استان این کاهش بیشتر نمایان است باید با مدیریت الگوی مصرف آب و سایر تمهیدات از این بحران عبور کنیم.
معاون استاندار اذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان میانه هم با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی نزولات آبی در شهرستان که تنش های آبی احتمالی را در تابستان امسال منجر خواهد شد؛ بر لزوم مدیریت صحیح برای کاهش تنش ها تاکید کرد.
محمدرضا مشایخی مساله کمیت و تامین آب در ماه های آینده را جز اولویت های شهرستان عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه شهرستان میانه از نظر بحران آب جزو مناطق در معرض خطر بوده  و با توجه به کاهش نزولات آبی در مقاطع مختلف از نظر  زراعی و باغی نیز با تنش آب مواجه خواهد بود.
فرماندار میانه با بیان اینکه چاههای تأمین کننده آب شرب در حاشیه جنوبی شهرستان واقع شده است و از یک سفره تغذیه می‌کنند بر لزوم لایروبی برخی از چاه ها و حفر چاه های جدید تاکید کرد.
مشایخی در ادامه با تاکید بر مدیریت تنش های آبی در سال جدید، گفت برنامه دراز مدت شهرستان تامین آب شرب مورد نیاز از سد گرمی چای خواهد بود.
فرماندار ویژه میانه همچنین لزوم تامین تجهیزات آبرسانی در جهت آبرسانی سیار در سطح شهرستان به ویژه روستاها را ضروری دانست و خواستار اصلاح الگوی کشت برای جلوگیری از هدررفت منابع آبی در بخش کشاورزی شد.
انتهای پیام/
۱۰ شهر آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز کمبود آب قرار دارند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار