میتباخ (22)/

طرز تهیه پنکیک زنجبیلی در خانه

1400/02/18 - 12:01 - کد خبر: 43449 نسخه چاپی

نصر: یکی از جذاب ترین بخش های جذب گردشگر درغذاهای خوش طمع و خوشمزه مردمان همان منطقه است. لذا آشنایی با غذاهای بین المللی ما را به سمت کشف ناشناخته هایی هدایت می کند.

آژانس خبری تحلیلی نصر به منظور معرفی غذاهای دلپذیر بخش ویژه ای با نام "میتباخ" را ایجاد کرده است که قرار است در این بخش نحوه پخت این غذاها را نیز معرفی نماید.
بیست و دومین قسمت از این مجموعه مطالب نحوه طرز تهیه "پنکیک زنجبیلی" خوشمزه را معرفی می کنیم، امیدواریم این سلسله مطالب بتواند در معرفی این ظرفیت ها اثرگذار باشد.


مواد لازم :
آرد همه منظوره: یک ‌و نیم فنجان
بیکینگ پودر: یک قاشق چای‌خوری
جوش شیرین :یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
نمک: یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
زنجبیل (خشک شده) :نصف قاشق چای‌خوری
دارچین آسیاب شده :یک قاشق چای‌خوری
تخم مرغ: یک عدد
عصاره وانیل: نصف قاشق چای‌خوری
ملاس: یک‌چهارم فنجان
آب :یک ‌و نیم فنجان


 
طرز تهیه :
مرحله اول
برای تهیه این صبحانه بی‌نظیر ابتدا داخل یک کاسه آرد، بکینگ پودر، جوش شیرین، نمک، زنجبیل و دارچین را با هم مخلوط کنید و کنار قرار دهید.سپس در یک ظرف جداگانه تخم مرغ را با وانیل و ملاس بزنید تا یکدست شود. آب را به آن‌ها اضافه کرده و کاملا مخلوط کنید تا یکدست شوند. مخلوط آرد را نیز اضافه کنید و هم بزنید. به همین راحتی خمیر پنکیک زنجبیلی آماده است. برای اینکه خمیر نرم‌تر و یکدست‌تری داشته باشید، آرد و بقیه مواد را قبل از استفاده دو بار الک کنید.


 
مرحله دوم
یک تابه نچسب را روی حرارت قرار دهید تا حسابی داغ شود. به اندازه مناسب از مایه پنکیک داخل تابه بریزید و صبر کنید تا مایه پخش شود. قطر هر پنکیک حدود سه تا چهار میلی‌متر باید باشد. بعد از این که خمیر شروع به حباب زدن کرد، به کمک یک کاردک آشپزی پنکیک را برگردانید تا طرف دیگر آن هم بپزد. پنکیک‌ها را یکی یکی بعد از این که از تابه برداشتید، داخل یک ظرف کنار هم بچینید تا خمیر نشوند. بعد از این که کمی خنک شدند، آن‌ها را روی هم قرار دهید. می‌توانید پنکیک را با عسل یا شیره انگور خانگی و تکه‌های برش خورده موز و توت فرنگی تزئین کنید.

نوش جان!
طرز تهیه پنکیک زنجبیلی در خانه نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار