علیرضا زالی خبر داد:

­راه اندازی سامانه ملی ثبت واکسن کرونا؛ شنبه

1400/02/16 - 10:19 - کد خبر: 43345 نسخه چاپی

نصر: فرمانده ستاد ملی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: سامانه ملی ثبت واکسن از شنبه آینده راه اندازی می شود و با این اتفاق بسیاری از دغدغه مردم رفع خواهد شد.

به گزارش نصر، زالی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار درباره روند واکسیناسیون علیه کرونا ، افزود: در کشور حدود یک میلیون و 400 نفر بالای 80سال داریم و همه این افراد اطمینان داشته باشند که واکسن خواهند زد.
فرمانده ستاد ملی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران افزود: در مرحله های بعد هم به گونه ای است که مثلاً 75سال به بالا واکسینه می شوند.هنوز تعدادی از گروه یک که همان کادر بهداشت و درمان هستند واکسن نزده اند اما سهمیه آنها محفوظ است.
دکتر زالي گفت: از شنبه قرار است سامانه ملی ثبت واکسن راه اندازی شود و با این موضوع دغدغه بسیاری از مردم رفع خواهد شد.
فرمانده ستاد ملی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران درباره واکسیناسیون گفت: اطمینان خاطر می دهم حداقل در تهران فرد بالای 80 سال نباشد که سهم واکسن نداشته باشد . جای نگرانی وجود ندارد و شهروندان باید با اضطراب کمتری مراجعه کنند.واکسیناسیون برای تمام افراد بالای 80 سال انجام خواهد شد.
دکتر زالی افزود:همین الان بخشی از گروه اول واکسیناسیونشان کامل نشده اما سهمیه انها محفوظ است.ما درتهران پیش بینی می کنیم 680 هزار نفر بالای 60 سال داشته باشیم.چیزی حدود 480 هزار تای اینها در سامانه الکترونیک ما ثبت شده اند و بقیه با کمک مجموعه ثبت احوال اطلاعاتشان در اختیار دانشگاه ها قرار خواهد گرفت و این خلا اماری پوشانده خواهد شد.
وی ادامه داد: ما حدود 1 میلیون و 400 هزار نفر افراد بالای 80 سال داریم که در گروه اول قرار می گیرند.گروه دوم یعنی 75 سال به بالا کمتر از انها هستند.
 
کاهش مراجعین سرپایی در تهران از 14 هزار به 10 هزار نفر
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: امروز حدود هزار و 50 بیمار ترخیص شدند و داریم به تعادل مثبت تر می رسیم.
اقای علیرضا زالی درباره آخرین وضعیت کلان شهر تهران گفت: طبق امار ثبت شده در 24 ساعت گذشته درتهران با مقدار مختصری کاهش در شاخص ها رو به رو بودیم میزان مراجعین سرپایی تهران از 14 هزار تا به 10 هزار تا کاهش پیدا کرده است.اما تعداد بستری های ما با تاخیر بیشتری تغییر پیدا خواهد کرد.در تهران میزبان 8 هزار و 212 بیمار هستیم که 2 هزار و 50 تای انها در بخش مراقبت های ویژه هستند.
وی ادامه داد: حدود هزار و 50 بیمار در مجموع ترخیص شدند و داریم به تعادل مثبت تر می رسیم.ویروس های هندی و افریقای جنوبی جدید ترین ویروس های جهش یافته هستند بین زمان ورود ویروس شناسایی و تغییر در الگوی اپیدمیولوژی ان ممکن است 10 روز تا دو هفته طول بکشد. نکته ای که وجود دارد اینکه ویروس های جهش یافته رعایت برنامه های بهداشتی مثل زدن ماسک و برنامه های بهداشتی را می خواهد کاهش ازدحام و دورهمی ها می تواند راهکار بسیار منطقی باشد.
انتهای پیام/
­راه اندازی سامانه ملی ثبت واکسن کرونا؛ شنبه نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار