گزارش اختصاصی نصر/

تامین اکسیژن چالش جدی مراکز درمانی خصوصی تبریز

1400/02/15 - 13:00 - کد خبر: 43301 نسخه چاپی

نصر: با افزایش آمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ های تبریز، مهم ‌ترین نیاز این بیماران وجود دستگاه‌ های اکسیژن ساز است، این در حالی است که به گفته یکی از بیماران بیمارستان های خصوصی در تبریز، با کمبود اکسیژن در اورژانس بیمارستان مواجه هستند.

به گزارش نصر، این حکایت نفس است، نفسی که بی آن هیچ یک از ما زنده نمی مانیم. نفسی که برای انسان سالم از ریه ها می آید و برای بیمار کرونایی از دستگاه اکسیژن ساز. حال اگر اکسیژن در دسترس این بیماران نباشد، احتمال زنده ماندن به اغما می رود. اینکه چگونه می شود اکسیژن کافی در مراکز درمانی نباشد، سوالی است که ناگهان به دغدغه اصلی مردم تبدیل شده است.
روند افزايشي شيوع کرونا و بستري روزانه بيش از هزاران بيمار در بيمارستان های استان، گه گداری مراکز درماني را با چالش کمبود اکسيژن مواجه می کند. با وجود اينکه کپسول‌ های اکسيژن، براي بيماران کرونايي که ريه‌ های آن ها درگير شده، نقش حياتي دارد، حالا بايد مسئولان به فکر تامين اکسيژن براي بيماران باشند.
"مسعود فقیه دینه وری" رئیس مرکز آموزشی درمانی امام رضا(ع) تبریز در گفت و گو با خبرنگار نصر اظهار کرد: علیرغم اینکه تهیه اکسیژن این روزها برای تمامی بیمارستان ها باشرایط خاص و دشواری همراه است، اما هیچ بیمار کرونایی تا به امروز حتی یک لحظه به دلیل کمبود اکسیژن در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز، معطل و یا جان خود را از دست نداده است.
وی افزود: در خصوص کمبود اکسیژن سایر بیمارستان های تبریز هیچ اطلاعی ندارم ولی در بیمارستان امام رضا(ع) تبریز هیچ کمبودی نداریم.
این در حالی است که برخی همراهان بیماران از کمبود اکسیژن در یکی از بیمارستان های خصوصی تبریز برای بیماران کرونایی خود، ابراز گلایه می کردند که چرا باید خودشان برای بیماری که در یکی از بیمارستان های مجهز بخش خصوصی بستری شده است، از بیرون کپسول اکسیژن تهیه نمایند؟!
انتهای پیام/
تامین اکسیژن چالش جدی مراکز درمانی خصوصی تبریز سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  حسن   3 سالها پیش  

بله پدر خانومم در بیمارستان ولیعصر که خصوصی هست و ماشالله پول خوبی هم میگیرن بستری بود. در بخش آی سی یو بعلت کمبود اکسیژن ما باید برای ایشان با هزار دردسر و شبانه روز اکسیژن تهیه میکردیم.
پژوهشیار