میتباخ (20)/

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ پرتقالی

1400/02/14 - 19:04 - کد خبر: 43262 نسخه چاپی

نصر: یکی از جذاب ترین بخش های جذب گردشگر در غذاهای خوش طمع و خوشمزه مردمان همان منطقه است. لذا آشنایی با غذاهای بین المللی ما را به سمت کشف ناشناخته هایی هدایت می کند.

آژانس خبری تحلیلی نصر به منظور معرفی غذاهای دلپذیر بخش ویژه ای با نام "میتباخ" را ایجاد کرده است که قرار است در این بخش نحوه پخت این غذاها را نیز معرفی نماید.
 
بیستمین قسمت از این مجموعه مطالب نحوه طرز تهیه "زرشک پلو با مرغ پرتقالی" خوشمزه را معرفی می کنیم، امیدواریم این سلسله مطالب بتواند در معرفی این ظرفیت ها اثرگذار باشد.
 

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ پرتقالی
 

مواد لازم :
مرغ: دو ران کامل
آب پرتقال طبیعی: دو لیوان
پیاز: یک عدد متوسط
کره پاستوریزه:۵۰ گرم
زعفران دم شده :دو قاشق غذاخوری
نمک، فلفل، زردچوبه، پودر سیر :به مقدار لازم
پرتقال: برای تزئین
 

طرز تهیه:
مرحله اول
کره را داخل تابه بریزید و اجازه دهید کاملا گرم و ذوب شود.  سپس تکه‌های ران را به کره اضافه کنید. در ادامه مقداری نمک و ادویه به مرغ بزنید تا در روند سرخ شدن، رنگ بهتری به خود بگیرند.

مرحله دوم
پس از اینکه مرغ‌ها کاملا سرخ شدند، آن‌ها را به ظرف دیگری منتقل کنید. پیازهای خلال شده را به کره بیفزایید. در انتها، زردچوبه، فلفل، پودر سیر و ادویه‌های مورد علاقه‌تان را به خلال پیاز اضافه کنید و کمی تفت دهید تا از حالت خام خارج شوند.

مرحله سوم
پس از اینکه پیازها طلایی شدند، مرغ را مجدد به تابه برگردانید و روی خلال‌ پیاز بچینید. در این مرحله از تهیه زرشک پلو با مرغ پرتقالی، به سراغ سس آن می‌رویم.
 

مرحله چهارم
توجه کنید که انتخاب شیرین یا ترش بودن آب پرتقال کاملا به سلیقه شما بستگی دارد و در آخر سس غذا همان طعمی می‌شود که انتخاب کرده‌اید. پس از اضافه کردن آب پرتقال، شعله را کم کنید و اجازه بدهید که سس خیلی آرام و ملایم جا بیفتد.

مرحله پنجم
به مرور که سس غذا غلیظ‌تر می‌شود، حجم آن کمتر می‌شود. حالا نوبت آن است که زعفران دم کرده را به مواد اضافه کنید. در این مرحله، کمی از سس را بچشید. اگر طعم آن به دلیل ترشی بیش از حد مورد قبول نبود، می‌توانید مقداری عسل اضافه کنید. اگر هم به‌نظرتان شیرین آمد، مقداری آبلیمو یا سرکه استفاده کنید تا به طعم دلخواه برسید.
 

مرحله ششم
پس از گذشت چند دقیقه دوباره میزان غلظت سس را ببرسی کنید، اگر به حد مطلوب رسیده و مرغ‌ها پخته بودند، چند تکه از برش‌های پرتقال را روی مرغ‌ها بگذارید تا عطر آن کاملا ظرف را پر کند.
حالا مرغ پرتقالی شما آماده است. می‌توانید آن را در کنار زرشک پلو نوش جان کنید.

نکته
اگر طعم سس کمی تلخ شد، به کمک دارچین و شکر می‌توانید این مشکل را حل کنید.
انتهای پیام/
طرز تهیه زرشک پلو با مرغ پرتقالی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار