خبر/

دیدار رئیس اتحادیه دانشگاه‌های اوراسیا با رئیس دانشگاه تبریز

1398/07/24 - 13:29 - کد خبر: 4323 نسخه چاپی

نصر: مصطفی آیدین رئیس اتحادیه دانشگاه‌های اوراسیا در دیدار با رئیس دانشگاه تبریز با بررسی راه های توسعه همکاری های مشترک، خواستار توسعه همکاری های بیشتر علمی دانشگاه های عضو اتحادیه اوراسیا با دانشگاه تبریز شد.

به گزارش نصر، میر رضا مجیدی در این دیدار ضمن تشکر و ابراز خوشحالی از حضور وی در این دانشگاه و شهر تبریز گفت: تبریز مهد تاریخ، تمدن، علم و ادب ایران است و در این راستا نیز دانشمندان و عالمان بزرگی را تربیت کرده است.

وی در ادامه تاکید کرد: حدود 800 سال پیش دانشگاه کارآفرینی به نام ربع رشیدی در شهر تبریز وجود داشت که در این مرکز در بیشتر رشته های مورد نیاز آن روز جامعه، در اکثر زبان های زنده دنیا دانشجو تربیت می شد که دانشگاه تبریز نیز در امتداد همین دانشگاه تاسیس شده است.

 

رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه این دانشگاه در سال 1326 با تاسیس دو دانشکده ادبیات و پزشکی فعالیت خود را آغاز نمود و در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۱ دانشکده، 10 مرکز پژوهشی و قطب علمی، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی و 25 هزار  نفر دانشجو و ... یکی از دانشگاه های بین المللی، سطح یک و برتر کشور است، یادآور شد: این دانشگاه در خط مقدم توسعه ارتباط بین المللی با دیگر دانشگاه های دنیا است و از این رو در حال حاضر با حدود 200 دانشگاه دنیا تفاهم نامه همکاری مشترک دارد که از این تعداد نزدیک 80 مورد آن با دانشگاه های ترکیه است.

وی در خاتمه تاکید کرد: دانشگاه تبریز با توجه به ظرفیت هایی که در حوزه های مختلف تولید علم و فناوری دارد، آماده هر گونه توسعه همکاری های مشترک با دیگر دانشگاه های جهان و به خصوص با دانشگاه های عضو اتحادیه اوراسیا است.

 

مصطفی آیدین رئیس اتحادیه دانشگاه”های اوراسیا نیز در این دیدار که به مناسبت شرکت در دومین آکادمی بین”المللی یوراس EURAS به میزبانی دانشگاه تبریز به شهر تبریز سفر کرده، با تشریح برخی پتانسیل های دانشگاه های عضو این اتحادیه، خواستار همکاری بیشتر در حوزه های مختلف با دانشگاه تبریز شد.

وی تاکید کرد: دانشگاه های عضو اتحادیه در حوزه های مختلف تولید علم و فناوری ظرفیت های فراوانی دارند که باید از این پتانسیل برای شکوفایی و توسعه کشورها و ملت های منطقه استفاده شود.

آیدین همچنین ضمن تشریح تجربیات اتحادیه دانشگاهی اوراسیا در برقراری شبکه دانشگاهی مبتنی بر تبادل علم و فناوری و نیز تجربیات خود در تاسیس دانشگاه بزرگ آیدین استانبول با برنامه های نوین آموزشی و فناورانه، آمادگی خود را جهت انتقال این تجربیات و نیز استفاده از پتانسیل عالی دانشگاه تبریز به عنوان دانشگاهی با قدمت دیرینه، اعلام کرد.

انتهای پیام/

دیدار رئیس اتحادیه دانشگاه‌های اوراسیا با رئیس دانشگاه تبریز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار