معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان؛

تولید سالانه ۲۹۰ هزار مترمربع فرش دست بافت در آذربایجان غربی

1398/07/24 - 13:07 - کد خبر: 4319 نسخه چاپی

نصر: معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: سالانه ۲۹۰ هزار متر مربع فرش دست بافت توسط قالی بافهای استان تولید می شود.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، محمد دهقان در گفت و گویی با اشاره به فعالیت بیش از ۷۲ هزار نفر در حوزه فرش دست بافت در استان گفت: سالانه ۲۹۰ هزار متر مربع فرش دست بافت توسط قالی بافهای استان تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می شود.

دهقان در خصوص بیمه قالیبافی نیز بیان کرد: تاکنون ۱۵ هزار نفر از بافندگان فرش دست بافت تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی تصریح کرد: در آذربایجان غربی ۲۲۴ کارگاه تولیدی غیر متمرکز با مدیریت متمرکز و ۶ مجتمع قالی بافی متمرکز فعال است.

وی با بیان اینکه توسط بازرسان از کارگاههای بافندگی فرش بازدید می شود ادامه داد: طی ۶ ماهه نخست سال جاری ۹۹۷ مورد بازدید مشترک اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت و بازرسان سازمان تامین اجتماعی استان از این کارگاه ها انجام شده است.

دهقان گفت: در راستای حمایت از تولید فرش دست بافت و رونق بخشیدن به تولید فرش دست بافت، تفاهم نامه فروش اقساطی از طریق صندوق کار آفرینی امید آذربایجان غربی اجرایی شد که تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر از کارکنان دولت جهت استفاده از این تسهیلات معرفی شده اند.

انتهای پیام/

تولید سالانه ۲۹۰ هزار مترمربع فرش دست بافت در آذربایجان غربی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار