رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهین‌ دژ؛

۷۲ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری شاهین‌دژ بازدید کردند

1398/07/23 - 16:22 - کد خبر: 4273 نسخه چاپی

نصر: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهین‌دژ گفت: امسال ۷۲ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد بیشتر است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، رقیه حسن”پور امروز در گفت و گویی افزود: هفت هزار و ۴۴۰ نفر از این تعداد از جاذبه”های تاریخی و فرهنگی، ۴۹ هزار و ۱۱۰ نفر از جاذبه”های طبیعی و ۱۵ هزار و ۴۵۰ نفر نیز از جاذبه”های دست”ساز و بازارچه”های این شهرستان دیدن کردند.

وی ادامه داد: بیشترین تعداد گردشگران به ترتیب از آبشار اوزان، اثر تاریخی و معماری صخره”ای بی”بی”کند، دیوار جوشاطو و سواحل رودخانه زرینه”رود (جیغاتی) بازدید کردند.

حسن”پور با اشاره به میزان اقامت”کنندگان طی نیمه نخست امسال در شاهین”دژ بیان کرد: در این مدت ۴۰۰ نفر نیز در این شهرستان در مدرسه شبانه”روزی تربیت و یک باب مهمان”پذیر و مهمانسرای ادارات اقامت کردند.

وی با بیان اینکه فضای تلاش و حضور دستگاه”های خدمات”رسان جهت استقبال و پذیرش مسافران مطلوب است، اضافه کرد: تقویت روحیه گردشگرپذیری در بین جوامع محلی و بالا بردن سطح آگاهی آن”ها در مورد نقش گردشگری در جامعه جهانی و نشان دادن چگونگی تاثیر گردشگری بر ارزش” های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در کنار تامین زیرساخت”ها امری مهم در توسعه این صنعت است.

حسن”پور گفت: سامانه ۰۹۶۲۹ به صورت شبانه”روزی برای ارایه اطلاعات، پاسخگویی به شکایات و شنیدن پیشنهادهای مسافران و گردشگران آماده است.

آذربایجان”غربی رتبه نهم گردشگری در میان استان”های کشور را دارد که یکی از اصلی”ترین مقاصد گردشگران این استان نیز شهر مهاباد و جاذبه”های گردشگری آن است.

شاهین”دژ با ۹۲ هزار نفر جمعیت در شمال غرب ایران و جنوب آذربایجان”غربی با جاذبه”های گردشگری و بناهای تاریخی فراوان می”تواند میزبان خوبی برای گردشگران و میهمانان نوروزی باشد.

شاهین”دژ در فاصله ۲۲۵ کیلومتر جنوب ارومیه مرکز آذربایجان”غربی واقع شده است.

انتهای پیام/

۷۲ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری شاهین‌دژ بازدید کردند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار