معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور؛

اردبیل استانی نمونه در حوزه گردشگری است

1398/07/23 - 12:25 - کد خبر: 4225 نسخه چاپی

نصر: معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور گفت: با توجه به اقدامات انجام شده در ۲ سال گذشته اردبیل به استان نمونه موفق حوزه گردشگری در سطح کشور تبدیل شده است.

 به گزارش نصر به نقل از ایرنا، ولی تیموری دیروز در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اظهار داشت: اردبیل در شاخصه”های متفاوتی در حوزه”های سه”گانه به ویژه در حوزه گردشگری و سرمایه”گذاری متفاوت”تر از سایر استان”ها عمل کرده که زمان”بندی صدور موافقت”های اصولی از جمله بارزترین آنها است.

وی افزود: این روند باید برای توسعه هرچه بیشتر گردشگری در این استان ادامه داشته باشد و ما نیز حمایت”های لازم را در این خصوص انجام خواهیم داد.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل هم در این نشست گفت: استفاده از ظرفیت وبلاگ”نویسان و فعالان حوزه گردشگری که صفحات پرمخاطبی در شبکه”های اجتماعی دارند مورد تاکید است و در این زمینه نیازمند همکاری معاونت گردشگری وزارتخانه هستیم.

نادر فلاحی افزود: برگزاری دو رویداد بین”المللی گردشگری اکوتوریسم در ۲۰۲۰ و کشورهای عضو اکو در ۲۰۲۳ می”تواند جهشی عظیم در تعریف محور جدید گردشگری در شمالغرب کشور باشد که امیدواریم اولین رویداد که در اردیبهشت سال آینده برگزار خواهد شد قدم خوبی در این خصوص باشد.

وی اظهار داشت: تمام تلاش ما معرفی استان اردبیل در حوزه گردشگری با توجه و تکیه بر داشته”های طبیعی و تاریخی آن است که تاکنون آنگونه که باید در سطح ملی و بین”المللی معرفی نشده است.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان”های گیلان، زنجان و آذربایجان”شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر ۳۲ واحد هتل با بیش از دو هزار و ۶۰۰ تخت، ۸۷ واحد هتل آپارتمان با بیش از پنج هزار و ۴۰۰ تخت، ۹۸ واحد مهمانپذیر با بیش از چهار هزار و ۶۰۰ تخت، سه واحد کمپینگ گردشگری با ۴۰ تخت، دو واحد مجتمع گردشگری با ۱۵۰ تخت و دو واحد اقامتگاه بوم”گردی با ۵۰ تخت در خدمت گردشگران استان اردبیل است.

تعداد گردشگران ورودی به استان اردبیل در سال گذشته حدود هشت میلیون نفر بوده و شهرستان سرعین به عنوان قطب مجتمع”های آبدرمانی کشور نقش موثری در رونق گردشگری این استان دارد.

انتهای پیام/

اردبیل استانی نمونه در حوزه گردشگری است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار