رئیس دانشگاه صنعتی سهند:

وظیفه‌ی آموزشی خود را در شرایط سخت کرونایی انجام دادیم

1400/02/13 - 11:47 - کد خبر: 42191 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشگاه صنعتی سهند با بیان این‌که توانسته‌ایم وظیفه‌ی آموزشی را در شرایط سخت کرونایی انجام دهیم، گفت: در کنار آموزش، طبق آمار، عملکرد خوبی در حوزه‌ی پژوهشی نیز داریم.

به گزارش نصر، احمدرضا مصطفی قره باغی در  دیدار هیات رییسه دانشگاه‌های صنعتی سهند و هنر اسلامی تبریز با امام جمعه تبریز به مناسبت گرامی داشت مقام معلم و شهادت استاد شهید مطهری، با اشاره به شرایط کرونایی که اکنون در کشور حاکم شده است، اظهار کرد: دوره‌های آموزشی الکترونیکی در دانشگاه صنعتی سهند از سال‌ها پیش برگزار شده بود، خوشبختانه با فراهم شدن زیرساخت‌ها از قبل، بلافاصله انتقال کلاس‌های حضوری به مجازی آغاز و تمامی کلاس‌ها در تمامی مقاطع تحصیلی به صورت آنلاین برگزار شد.
وی بیان کرد: در برخی ساعات روز بیش از ۱۰۰ کلاس درسی دانشگاه به صورت مجازی برگزار می‌شود که نزدیک به دو هزار دانشجو می‌توانند در این کلاس‌های مجازی شرکت کنند.
وی خاطرنشان کرد: در کنار این جریان برای این‌که بتوانیم وضعیت دانشجویان را نیز رصد کنیم، برنامه‌ای تحت عنوان احوال پرسی از دانشجویان اجرا شده که براساس آن با تک تک  آن‌ها جهت بررسی وضعیت سلامتی و اطلاع از امکانات اینترنتی جهت حضور در کلاس‌های غیرحضوری تماس گرفته می‌شود، برخی از دانشجویان از لحاظ امکانات برای کلاس‌های حضوری مشکل داشتند که مقرر شد، تامین امکانات برای آن‌ها از طریق صندوق حمایت از دانشجویان فراهم شود.
قره باغی اظهار کرد: همچنین برای تعدادی از دانشجویانی که در مناطق بدون امکانات اینترنتی مستقر بودند، مقرر شد این دانشجویان به صورت کنترل شده در خوابگاه‌ها مستقر و با امکانات فراهم شده از کلاس‌های دانشگاه بهره‌مند شوند. 
وی یادآور شد: اقدامات انجام شده در حوزه‌ی پژوهشی، نشان دهنده رشد قابل ملاحظه‌ای است، همچنین حجم قراردادهای پژوهشی دانشگاه نسبت به سال گذشته ۱۰ برابر شده است.
رئیس دانشگاه صنعتی سهند بیان کرد: دانشگاه صنعتی سهند در بین دانشگاه‌های صنعتی کشور، جزو شش تا ۱۰ دانشگاه اول است که البته براساس شاخص‌های مختلف این رتبه بندی متفاوت است؛ خوشبختانه عملکرد دانشگاه از لحاظ آموزشی و پژوهشی مناسب بوده است.
انتهای پیام/
 وظیفه‌ی آموزشی خود را در شرایط سخت کرونایی انجام دادیم خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار