رئیس اتحادیه کفاشان کلانشهر تبریز؛

تداوم تعطیلی صنف کیف و کفش منطقی و منصفانه نیست

1400/02/12 - 17:01 - کد خبر: 42137 نسخه چاپی

نصر: برخی تصمیات ستاد ملی کرونا به نفع اصناف نبوده و بنده نسبت به نحوه تعطیلی صنف کیف و کفش انتقاد شدیدی دارم و معتقدم تعطیلی ها کاملا غیرمنطقی و غیرمنصفانه است و باید در اسرع وقت نسبت به این مساله مهم تجدنظر گردد که فعالیت محدود فعلی نیز موقتی باشد.

به گزارش نصر، علیرضا جباریان فام رئیس اتحادیه کفاشان کلانشهر تبریز در گفتگو با خبرنگاران گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا باید در تداوم تعطیلی اصناف و فعالیت ساعتی تجدیدنظر کند چراکه غیرفعال بودن این مجموعه به تنهایی تاثیر زیادی در کاهش شیوع کرونا ندارد و اصناف به عنوان یکی از اقشار که پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را حقیقتا رعایت می کنند.
وی افزود: در شرایطی که مشاغل بخش های صنعت، کشاورزی، مهندسی و بانک ها دایر هستند، تعطیلی اصناف دوگانگی در اعمال محدودیت های کرونایی و بی انصافی است و اصناف از این تعطیلی های غیر منطقی و غیرمنصفانه بسیار آسیب دیده اند که تداوم این امر موجب تعطیلی واحدهای صنفی و به تبع آن واحدهای تولیدی خواهد شد.
جباریان با اشاره به اینکه صنف کیف و کفش یکی از صنوف مهم در سلامت بوده ولی چرا باید فروشگاههای و پاساژهای مرتبط با این صنف بسته باشند در حالی که برخی صنوف غیرضرور باز و عملا عامل انتقال ویروس هستند، ادامه داد: طی روزهای گذشته با اینکه فعالیت اصناف محدود شد اما شیوع کرونا در کشور بیش از دو برابر افزایش یافته است، این موضوع نشانگر آن است که تعطیلی اصناف در جلوگیری از شیوع کرونا به تنهایی کافی نبوده است و باید مردم بیشتر رعایت کنند که متاسفانه اصناف تاوان عدم رعایت و توجه مردم را می دهنند.
رئیس اتحادیه کفاشان کلانشهر تبریز، بیان داشت: از زمان شیوع ویروس کرونا تا الان بیشترین آسیب اقتصادی به بخش اصناف به ویژه صنف کیف و کفش وارد شده است و این مجموعه دیگر توان ادامه این روند را ندارد و تولیدکنندگان و فروشندگان کیف و کفش و صنایع وابسته بیشترین آسیب را متحمل شده اند و تداوم روند کنونی تعطیلی ها موجب تعطیلی واحدها و بیکاری کارگران  به تبع آن آسیب های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.
وی افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون با اعمال محدودیت‌های کرونایی مشاغل  گروه ۲، سه و چهار شغلی که حدود ۴۰ درصد صنوف کشور را در بر می گیرند هیچ فعالیت مستمر نداشته‌اند که واقعا ظلمی بزرگ در حق این عزیزان می باشد این در حالی است که با یک برنامه ریزی دقیق و فعالیت اصناف با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی می توان در جهت مقابله با ویروس اقدام کرد.
جباریان ادامه داد: اغلب صنف کیف و کفش مستاجر هستند که با اعمال مداوم تعطیلی و محدودیت‌های کرونایی به خاطر پرداخت اجاره، مالیات، بیمه و قبوض خدماتی ضرر کرده اند و آسیب اقتصادی جدی متحمل شده اند که دولت باید حمایت جدی داشته باشد و با اعطای تسهیلات بلاعوض به داد اصناف برسد.
وی با بیان اینکه اصناف هرگز موجب شیوع کرونا نیستند، اضافه کرد: برای پیشگیری از شیوع کرونا از سوی اتحادیه و اتاق اصناف توصیه‌های بهداشتی به صاحبان واحدهای صنفی ابلاغ شده و صنوف مختلف تمامی پروتکل‌ها را رعایت می کنند و حقیقتا اصناف در مقابله با ویروس کرونا بسیار همکاری جدی دارند و فروشگاهها و واحدهای صنفی را ضدعفونی و پروتکل های بهداشتی را نیز رعایت می کنند.
رئیس اتحادیه کفاشان کلانشهر تبریز با اشاره به شروع فعالیت اصناف از دیروز بعد از سه هفته تعطیلی، بیان داشت: بعد از سه هفته تعطیلی از دیروز به صورت محدود و از ساعت  صبح11 الی 17 بعد از ظهر اصناف باز می باشند که امیدواریم بعد از ماه مبارک رمضان فعالیت اصناف و کسبه به ویژه صنف کیف و کفش به روال عادی برگردد و بنده به عنوان خدمتگزار صنف اطمینان می دهم که عامل شیوع کرونا اصناف نبوده و نیستند و باید عوامل دیگر را کنترل کرد.
جباریان در خاتمه با تشکر از ستاد کرونا، سازمان صمت، اتاق اصناف، استانداری، فرمانداری، اداره بهداشت و همه دست اندرکاران مقابله با ویروس کرونا که در جهت مقابله با این ویروس منحوس تلاش شبانه روزی دارند؛ گفت: امیدوارم با تلاش همه عزیزان و رعایت پروتکل های بهداشتی از سووی مردم شریف ایران اسلامی به زودی شاهد ریشه کنی این ویروس منحوس باشیم.
انتهای پیام/
تداوم تعطیلی صنف کیف و کفش منطقی و منصفانه نیست نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار