نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

پایداری و تحرک واحدهای تولیدی مرهون تلاش‌های کارگران است

1400/02/12 - 10:31 - کد خبر: 42116 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی پایداری و تحرک واحدهای تولیدی را مرهون تلاش‌های کارگران دانست و گفت: رعایت حقوق کارگران یکی از مسایل مهم جامعه است.

به گزارش نصر، حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت هفته کارگر و نمایندگان تشکل های کارگری استان که به مناسبت هفته کارگر برگزار شد، با بیان نقش کارگران و جوانان در عرصه های مختلف بیان کرد: جوانان در حفاظت از کیان نظام در عرصه‌های کار و تلاش و میادین ورزشی و هسته‌ای برای ایران اسلامی افتخار آفرینی می‌کنند.
وی افزود: مسئله‌ی حقوق یکی از موضوعات مهم در تامین زیر ساخت‌های نظام اجتماعی بوده و باید اصول و قواعد آن همواره مورد توجه جدی قرار گیرد.
امام جمعه تبریز افزود: دین اسلام یک نظام و برنامه مدون در زندگی انسان تنظیم کرده و اهمیت و علاقه فراوانی به حل مشکلات کارگر و ارزش فراوانی برای جایگاه کار بیان کرده است.
وی تصریح کرد: در قرآن و روایات بر ضرورت و لزوم کار و فعالیت تاکید فراوانی شده است و بدون شک سعی و تلاشی که انسان در این دنیا انجام می‌دهد، پاداش آن را می‌گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت ارتباط بین کارگر و کارفرما، افزود: کارگر و کارفرما دو عضو یک جامعه و شریک در روند تولید به حساب می آیند و ارتباط بین این دو بر اصل برادری و تعاون استوار است.
نماینده ولی فقیه با بیان اصل روابط بین کارگر و کارفرما، اظهار کرد: این ارتباط نیازمند به همدلی بوده و باید بدون استثمار و بهره کشی باشد و برخورداری از حقوق اجتماعی مساوی یکی از اصول اساسی اسلام است که باید در ایفای حقوق کارگران رعایت شود.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان این‌که راه و روش و سلوک و شخصیت حاج قاسم همواره در جامعه و در بین جوانان باید به یک الگوی همیشگی تبدیل شود خاطرنشان کرد: حاج قاسم با تمام وجود برای صیانت از اسلام و مبانی دینی و اعتقادی جان خود را تقدیم اسلام کرد و باید فرهنگ ومکتب حاج قاسم در کل دنیا اشاعه و نهادینه شود.
انتهای پیام/
 پایداری و تحرک واحدهای تولیدی مرهون تلاش‌های کارگران است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار