احتمال وقوع سیل و بارش تگرگ در آذربایجان شرقی

1400/02/10 - 23:34 - کد خبر: 42047 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی نسبت به احتمال وقوع رگبار باران و رعد و برق و به تبع آن سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها در مناطق مختلف استان هشدار داد.

به گزارش نصر، محمدباقر هنربر افزود: با توجه به ورود سامانه بارشی شدید از امروز و ادامه آن تا بعد از ظهر دوشنبه هفته آینده از مردم عزیز درخواست می شود ضمن اجتناب از اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها هوشیار باشند.
وی، ممانعت از اسکان، اتراق و توقف در بستر، حاشیه و حریم رودخانه ها و مسیل ها و خودداری از صعود به ارتفاعات و فعالیت های کوهنوردی را از دیگر ضرورت های مواجهه با سامانه بارشی جدید در آذربایجان شرقی دانست.  
هنربر همچنین از کشاورزان و باغداران و نیز دامداران آذربایجان شرقی درخواست کرد برای جلوگیری از هر گونه اتفاق ناگوار ناشی از رگبار باران، رعد و برق و بارش تگرگ، توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی را جدید بگیرند.
هنربر در ادامه، هر گونه همکاری مردم با نیروهای امدادی، راهداری ها، پلیس راهور و پلیس راه را در شرایط جوی نامساعد ضروری دانست.
وی، رگبار باران و رعد و برق را از دیگر تبعات ورود سامانه بارشی جدید به آذربایجان شرقی دانست.
مناطق مختلف آذربایجان شرقی در روزهای اخیر شاهد بارش باران های موسمی این فصل که در زبان محلی از آن با عنوان «لیسان» یاد می شود، بود.
بارش های فصلی موسوم به «لیسان» (یا نیسان) در منطقه آذربایجان از بیستم فروردین شروع می شود و تا بیستم اردیبهشت ماه هر سال ادامه می یابد.
انتهای پیام/
احتمال وقوع سیل و بارش تگرگ در آذربایجان شرقی خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار