امام جمعه تبریز:

رعایت حقوق کارگران یکی از مسایل مهم جامعه است

1400/02/10 - 15:45 - کد خبر: 42033 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز، پایداری و تحرک واحدهای تولیدی را مرهون تلاش‌های کارگران دانست و گفت: رعایت حقوق کارگران یکی از مسایل مهم جامعه است.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی آل هاشم روز جمعه در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت هفته کارگر و نمایندگان تشکل‌های کارگری آذربایجان شرقی با وی اظهار کرد: نقش کارگران و جوانان در عرصه‌های مختلف و حفاظت از کیان نظام اسلامی درعرصه‌های کار و تلاش علمی، ورزشی و هسته‌ای بی بدیل است.
وی توجه به رعایت حقوق کارگران را یکی از مسایل مهم و ضروری جامعه دانست و گفت: مسئله حقوق یکی از موضوعات مهم در تامین زیر ساخت‌های نظام اجتماعی است و باید اصول و قواعد آن همواره مورد توجه جدی قرار گیرد.
امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: دین اسلام به دلیل اینکه یک نظام و برنامه الهی در زندگی انسان تنظیم کرده است، اهمیت فراوانی به حل مشکلات کارگر و ارزش فراوانی برای کار قائل شده است.
وی با اشاره به اهمیت ارتبا ط بین کارگر و کارفرما گفت: کارگر و کارفرما دو عضو یک جامعه و شریک در روند تولید به حساب می‌آیند و ارتباط بین این دو بر اصل برادری و تعاون استوار است.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اینکه راه و روش و سلوک و شخصیت سردار شهید قاسم سلیمانی همواره در جامعه و در بین جوانان باید به یک الگوی همیشگی تبدیل شود، خاطر نشان کرد: حاج قاسم با تمام وجود برای صیانت از اسلام و مبانی دینی و اعتقادی جان خود را تقدیم اسلام کرد و باید مکتب حاج قاسم در دنیا نهادینه شود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی هم در این دیدار یکی از مولفه‌های پشتیبانی از تولید را صیانت از سرمایه‌های انسانی و رشد فضای امید برای نخبگان صنعتی و تولیدی دانست.
حسین فتحی افزود: با همت و تلاش جمعی کارگران و کارفرمایان و با وجود محدودیت‌ها کمترین میزان تعدیل نیروی کار و بیشترین میزان اشتغال را در سال ۹۹ در استان داشتیم.
فرمانده بسیج کارگری سپاه عاشورا هم از ایجاد قرارگاه استانی جهش تولید و رفع موانع تولید در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: عارضه یابی و رفع موانع تولید و اجرای طرح شهید برونسی در راستای حمایت از کالای ایرانی در استان در حال اجرا است.
سرهنگ دباغی افزود: ۲۰ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان امسال در قالب برنامه‌های ستاد بزرگداشت هفته کارگر در استان توزیع شده است.
انتهای پیام/
رعایت حقوق کارگران یکی از مسایل مهم جامعه است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار