دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم در آذربایجان‌شرقی:

جلوه‌های جدیدی از ایثارگری‌های معلم‌ها در دوران کرونا نمود پیدا کرد

1400/02/09 - 22:08 - کد خبر: 42000 نسخه چاپی

نصر: دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم در آذربایجان‌شرقی ستان گفت: جلوه‌های جدیدی از ایثارگری‌ها و از خود گذشتگی‌های معلمان در دوران کرونا نمود پیدا کرد و هفته معلم بهترین فرصت برای تجلیل از این فداکاری‌هاست.

به گزارش نصر، کیانوش عطایی روز پنج شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بزرگداشت مقام شامخ معلم،  مهم ترین هدف این برنامه را شناساندن و انعکاس زحمات بدون وقفه معلمان در دوران کرونا بیان کرد و افزود: 
تعلیم و تربیت در دوران رونا تعطیل نشد و معلمان برای آموزش مجازی دانش آموزان در ۲ سال گذشته زحمات بسیاری کشیدند.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش آذربایجان شرقی یادآور شد: معلمان در حین تدریس ویژگی های خاصی مانند ایثار، فداکاری و اخلاق خوب را از خود نشان دادند که این ویژگی ها باید الگوسازی شوند.
عطایی با بیان این که ۱۵ هزار و ۴۰۰ معلم معادل ۳۵ درصد مجموع معلمان استان، در برنامه خودارزیابی عملکردی شرکت کردند، خاطرنشان کرد:  از این بین  سه هزار و ۲۷۰ نفر در مرحله منطقه ای برگزیده شدند و تعداد ۱۷۷ نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند.
وی گفت: ۳۵ نفر از داوران خبره و متخصص، استنادات و مدارک را در فضای مجازی مورد ارزیابی قرار دادند که در نهایت در استان آذربایجان شرقی  ۲۰ نفر منتخب نمونه استانی برای انتخاب در سطح کشور به وزارتخانه معرفی شدند.
برنامه های مختلفی برای هفته معلم تدارک دیده شده است
معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آذربایجان شرقی اظهار کرد: اگر در زمان شیوع ویروس کرونا، کادر درمان سربازان جبهه سلامت هستند، معلمان را هم می توان سربازان خط آموزش در جامعه دانست.
عطایی  با تشریح هفته بزرگداشت مقام معلم از ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت توضیح داد: یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه به نام شهید مطهری، معلم ماندگار، دوشنبه ۱۳ اردیبهشت به نام معلم، قدر و منزلت معلمی، سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه به نام معلم، افسران سپاه کشور، چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه به نام معلم، مرجعیت تربیتی و اجتماعی، پنج شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه به نام معلم، زیست بوم جدید، چالش‌ها و فرصت‌ها، جمعه ۱۷ اردیبهشت ماه به نام معلم، خانواده و مشارکت اجتماعی و شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه به نام معلم، پیشسکوتان و چهره‌های ماندگار نامگذاری شده است.
وی افزود: همچنین تقویم اجرایی برای روز معلم پیش بینی شده و این برنامه‌ها از روز شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه با دیدار رییس جمهوری با فرهنگیان آغاز می‌شود و در این روز منتخبین معلمان کشوری به صورت حضوری و مابقی در استانداری‌های استانی به صورت مجازی شرکت کرده و تجلیل می شوند.
عطایی گفت: روز یکشنبه با رییس مجلس شورای اسلامی دیدار غیرحضوری و مجازی و عصر یکشنبه با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز دیدار خواهیم داشت.
وی اضافه کرد: شنبه ۱۸ اردییبهشت نیز دیدار مجازی وزیر آموزش و پرورش با فرهنگیان در سراسر کشور برگزار می شود و معلمان با حضور در ادارات کل آموزش و پرورش استان با وزیر در ارتباط مجازی خواهند بود.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آذربایجان شرقی با بیان اینکه در مراسم استانی، آذین بندی و فضاسازی در سطح استان نیز انجام خواهد گرفت افزود: تجلیل از خانواده های شهدا،  جانبازان و ایثارگران فرهنگی، دلجویی از خانواده های فرهنگی متوفی و پیشکسوتان و همچنین  از خانواده های فرهنگیانی که در اثر مبتلا به کرونا فوت کرده اند،  تجلیل از بانوان فرهنگی سرپرست خانوار ، اجرای غیرحضوری دوره های آموزشی برای عموم فرهنگیان که جنبه آموزشی و پرورشی خواهد داشت،  برگزاری مسابقه فرهنگی در زمینه اندیشه و شخصیت افکار استاد مطهری در بستر شاد و فراخوان مسابقه تجربه نگاری فرهنگیان با مشارکت امور فرهنگیان  که در فضای مجازی رخ خواهد داد از دیگر برنامه های هفته معلم می باشد.
عطایی همچنین از رونمایی کتاب «ایران در مسیر تولید» که نخستین کتابی است که به طور تخصصی به این موضوع پرداخته و هم راستا با نامگذاری مقام معظم رهبری به نام تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها بوده و در راستای تحقق منویات پیام رهبری در نامگذاری امسال است خبر داد.
وی افزود: توسعه مراکز بهداشتی و درمانی و ورزشی نیز در دولت تدبیر و امید رشد قابل توجهی  داشته و زیرساخت های رفاهی و درمانی استان مانند بهره برداری از باشگاه فرهنگیان، درمانگاه فرهنگیان با افزایش خدمات رفاهی برای معلمان و تامین بخشی از مخارج و دغدغه های فرهنگیان صورت گرفته است.
وی گفت: مرکز تکریم فرهنگیان برای فرهنگیانی که دارای بیماری صعب العلاجی هستند و باید به مدت چند روز در تبریز ساکن باشند مکانی برای اسکان خانواده های فرهنگی به صورت رایگان در نظر گرفته شده است و همچنین مرکز پیشکسوتان تبریز پذیرای بازنشستگان تبریز است.
عطایی ادامه داد: رویکرد دولت تدبیر و امید مخصوصا در چهارساله دوم پرداخت به موقع مطالبات فرهنگیان بود به طوری که هیچ گونه طلبی از فرهنگیان باقی نمانده و پرداخت های پرسنلی به موقع صورت گرفته است.
وی افزود: تا پایان سالجاری پنج هزار نفر معلم فرهنگی بازنشسته می شوند و ما نیرویی که از طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی و تبدیل وضعیت حق التدریس ها جذب می کنیم ۲ هزار و ۵۰۰ نفر است که ما این کمبودها را از طریق اضافه تدریس همکاران استخدامی، برون سپاری تدریس و اضافه تدریس و خرید خدمات از طریق جذب سرباز معلم و طلبه وظیفه جبران می کنیم و در شروع سالتحصیلی جدید در اول مهرماه هیچ مدرسه ای بدون معلم نخواهیم بود.  
عطایی افزود: در اسفند ۹۸  برنامه شاد در سطح کشور دسترسی کمتری داشت اما با توسعه زیرساخت های مخابراتی و امضای تفاهم نامه بین وزارت آموزش و پرورش و فناوری اطلاعات از اول مهرماه ۱۳۹۹ سعی شده است هیچ منطقه ای بدون پوشش اینترنت نباشد و استان ما با اینکه به  ۱۰۰ درصد نرسیده ولی وضعیت مطلوبی داریم و رو به پیشرفت هستیم و در صورت نبود اینترنت از راهکارهای دیگری برای آموزش استفاده می کنیم.
انتهای پیام/
جلوه‌های جدیدی از ایثارگری‌های معلم‌ها در دوران کرونا نمود پیدا کرد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار