رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی در گفتگو با «نصر» عنوان کرد/

پورآقابالایی؛ کاندیدای انتخابات اتاق بازرگانی: اتاق های بازرگانی بنیان های پرقدرت هر جامعه ای هستند

1397/12/16 - 16:38 - کد خبر: 420 نسخه چاپی

نصر: کاندیدای نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در گروه کشاورزی گفت: در اکثر کشورها بزرگترین کمیته های هم فکری اتاق های بازرگانی می باشد چرا که اعضای این اتاق افراد پخته و با تجربه ایی هستند یا به نوع بهتر و واضح تر می توان در یک کلمه گفت یکی از بنیان های قوی تاثیرگذار هر جامعه ای همین اتاق های بازرگانی است.

به گزارش نصر ، علیرضا پورآقابلایی کاندیدای نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی  در گروه کشاورزی گفت: با پیگیری های فراوان و با توجه به نیاز مبرم بخش کشاورزی توانستیم بخش کشاورزی و کمسیون ویژه کشاورزی را به اتاق تبریز اضافه کنیم و نام اتاق را به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تغییر دهیم که این امر از سال 84 با تشکیل اتحادیه کشاورزی راه اندازی شد و بالغ بر 200 نفر را در همان ابتدای کار عضو این اتحادیه کردیم تا شاهد رونق و رنگ و بوی دیگر در بخش کشاورزی در استان باشیم.

عضو اتاق بازرگانی تبریز خاطر نشان کرد: جایگاه اتاق بازرگانی بالاترین رده پارلمان بخش خصوصی کشور است و اگر اتاق بازرگانی را به نوعی مادر تشکل های بخش خصوصی حساب کنیم انتظاری که به عنوان اولین حرکت از این تشکل انتظار می رود حمایت از اعضای خود است.

علیرضا پورآقابالایی ادامه داد: اتاق بازرگانی به عنوان مشاور سه قوه محسوب می شود و کسانی که می خواهند عضو این اتاق شوند باید دانش مورد نیاز را داشته باشند، یعنی در بدترین شرایط کشور هم اتاق های بازرگانی به مجلس و کمسیون های مجلس هم مشورت و نظر خود را در جهت ارتقا وضعیت می دهند.

کاندیدای نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی  اذعان داشت: به همین دلیل است که نظرات اعضای اتاق ها قابل اعتماد  است چرا که همراه با علم و دانش و از سویی با پشتوانه تجربه عملی است.

وی گفت: در اکثر کشورها بزرگترین کمیته های هم فکری اتاق های بازرگانی آن ها است چرا که اعضای این اتاق افراد پخته و با تجربه ایی هستند یا به نوع بهتر و واضح تر می توان در یک کلمه گفت یکی از بنیان های قوی تاثیرگذار هر جامعه ایی همین اتاق های بازرگانی می باشند.

دبیرکل کالاهای صنعتی صادراتی و وارداتی اتاق بازرگانی تبریز ادامه داد: اتاق بازرگانی بیش از یکصد سال تاثیرگذارترین نهاد اقتصادی استان بوده است و می توان بارزترین نکته را وجود جاده ابریشم در تبریز دانست که نشان دهنده تاثیر اقتصاد در استان و کشور می باشد.

وی ادامه داد: حتی مارکوپولو هم از جایگاه مهم تبریز سخن همیشه گفته است و ما باید از این تمدن نگه داری کنیم. تبریز دارای تمدن بالایی است و در گذشته انسان های بسیار بزرگی در اتاق بازرگانی نقش آفرینی کرده اند و به مراتب با توجه به گذشته اتاق باید بدانیم در جایگاه چه کسانی می آییم.

پورآقابالایی خاطر نشان شد: اگر فکر کنیم فقط اتاق بازرگانی یک اسم است بی شک به جایگاه اتاق بازرگانی خیانت کرده ایم و در این راه ابتدا باید عاشق باشیم یعنی باید علاقه مند باشیم و عاشق خدمت کردن به مردم و ارباب رجوع ها باشیم.

وی یادآور شد: در زمان های گذشته فقط برای مجوز گرفتن صادرات باید پروسه های اداری زیادی را پشت سر می گذاشتند ولی امروز شاهد این پروسه های اداری نیستیم و از بد روزگار شاید در زمان های گذشته هزینه های زیادی داده ایم و امروز باید بدانیم در چه جایگاهی می خواهیم قرار گیریم.

علیرضا پورآقابالایی اذعان داشت: خیلی مهم است بدانیم این جایگاه از چه کسانی به ما رسیده است و قرار است به چه کسانی این جایگاه را بدهیم. اطلاعات و علم در دنیا افزایش پیدا کرده است و شاهد آن هستیم که چین می خواهد در خط ترانزیت ایران را دور بزند و خط ترانزیت خارج کند و به دنبال منافع خودشان هستند.

وی ادامه داد: در نتیجه کسی که می خواهد در این جایگاه فعالیت کند باید علم مورد نظر را داشته باشد و روابط بین المللی بداند و با زبان اقتصادی بتواند با دنیا تعامل کند و آنلاین باشد نه این که به دنبال منافع شخصی خود باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ادامه داد: در این بین جایگاه اتاق ایران بسیار مهم است چرا که تمام داده ها از استان های مختلف جمع آوری می شود و در این اتاق و هم فکری گذاشته می شود و تصمیم گیری های کلان کشور هم از هم فکری این اتاق در بخش اقتصادی استناد می کنند.

وی ادامه داد: کمسیون های اتاق ایران و حضور نمایندگان در تبریز در این کمسیون ها بسیار مهم است و باید هر کسی که در هر بخش مطالعه لازم را دارد در کسیون مربوط خودش عضو باشد اما در برخی استان ها هم دیده شده است افرادی که غیر مرتبت هستند در این کمسیون ها عضو می شوند و بزرگترین خطا است.

پورآقابالایی ادامه داد: در جلسات کمسیون در اتاق ایران با جمع آوری داده ها و خواسته های استان ها اگر نیاز به حضور مدیر یا وزیر مربوطه باشد نامه نگاری می شود و مسئول مربوطه هم در این جلسات حضور پیدا می کند و خروجی این جلسه بسیار کمک ساز می شود در اداره کشور چرا که تاثیرات گسترده هم می تواند در قانون گذاری داشته باشد و گاها خروجی این جلسات برای تصویب قانونی  به مجلس ارسال می شود.

انتهای پیام/

پورآقابالایی؛ کاندیدای انتخابات اتاق بازرگانی: اتاق های بازرگانی بنیان های پرقدرت هر جامعه ای هستند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار