خبر/

«کاغذ‌پران» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز رونمایی می‌شود

1398/07/22 - 11:58 - کد خبر: 4193 نسخه چاپی

نصر: «کاغذ‌پران» ۴۵ شعر با ترکیبی از قالب‌های غزل، مثنوی وغزل‌مثنوی، سروده مرتضی طوسی شاعر تبریزی است که بیشتر در فضای عاطفی، اجتماعی و رثایی سروده شده و توسط نشر شانی، منتشر می‌شود.

به گزارش نصر، محمد کاظم”کاظمی، شاعر و پژوهشگر برجسته معاصر، در مقدمه”ای که برای این مجموعه شعر نگاشته، آورده”است: «بسیار شاعران داریم که به یک شیوه داستان می”زنند، آن”هم غالباً به شیوۀ عاشقانه و یا مذهبی، به طوری که بخش عمده”ای از آثار معاصران ما و به”ویژه هم”نسلان مرتضی طوسی، در یکی از این شیوه”ها خلاصه می”شود. ولی من مجموعۀ حاضر را کتابی متنوع می”بینم در ساحات گوناگون معنایی، و از این روی می”تواند دوستداران همه این معانی را به کار آید. در اینجا هم شعر عاشقانه می”شود یافت، هم شعر مذهبی و هم شعر اجتماعی.»

مرتضی طوسی، متولد ۱۳۶۹، فارغ”التحصیل رشته زبان و ادبیات فارسی  است که در سال”های اخیر، دبیری و کارشناسی نشست”های ادبی خط سوم را در شهر تبریز عهده”دار بوده””” است.

مدیریت انجمن”های ادبی و همراهی با چهره”های شاخص حوزه فرهنگی و هنر، نقش تاثیرگذار در تجربه شاعری طوسی داشته” است.

طوسی، برگزیده جشنواره”ها و جایزه”های مختلف ادبی در استان و کشور بوده و اجرای همایش”های مختلف ملی و بین”المللی را در حوزه فرهنگ، عهده”دار بوده” است.

مجموعه «کاغذ”پران» همزمان با هفدهمین نمایشگاه بین”المللی کتاب تبریز، با حضور شاعران و علاقه”مندان حوزه فرهنگ و هنر رونمایی و عرضه می”شود.

انتهای پیام/

«کاغذ‌پران» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز رونمایی می‌شود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار