رییس اتاق اصناف ارومیه؛

۱۵۰۰ واحد صنفی ارومیه پروانه کسب خود را باطل کردند

1400/02/08 - 12:32 - کد خبر: 41885 نسخه چاپی

نصر: رییس اتاق اصناف ارومیه گفت: طی یک سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ واحد صنفی در این مرکز اقدام به ابطال پروانه کسب خود کرده‌اند و بسیاری نیز کسب و کار را تعطیل کرده‌اند و این به معنی ضربه به اقتصاد است.

به گزارش نصر، اصغر طاهری‌پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: تعطیلی اصناف ۷۰ درصد از فعالان این بخش را با مشکل مواجه کرده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر موضوع اصناف سودآوری و بازار مطلوب نیست بلکه گلایه‌های اصلی بر سر معیشت و ارتزاق است که ادامه دار شدن وضعیت تعطیلی روزهای خوشی برای اصناف در پیش ندارد.
رییس اتاق اصناف ارومیه گفت: محدودیت‌ها و تعطیلی اصناف به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی در حالی اجرا می‌شود که مراکزی مانند بانک‌ها، اداره دارایی و دستگاه‌های مربوطه به فعالیت خود ادامه می‌دهند و این یعنی چک بانکی اصناف برگشت می‌خورد.
طاهری‌پور بیان کرد: در هر حال اصناف همواره تابع تصمیمات نهادهای سیاست گذار بوده و از ابتدای شروع محدودیت‌های کرونایی با وجود مشکلات اقتصادی، تمام بازاریان و کسبه همکاری شایسته‌ای داشته‌اند.
وی اضافه کرد: انتظار می‌رود مسوولان با درک شرایط اصناف تصمیمات درست و موثری را در این راستا بگیرند.
بنا به این گزارش، با آغاز موج چهارم کرونا اصناف غیرضروری ارومیه تعطیل شدند و در این بین برخی از صنوف از جمله فروشگاه‌های مواد غذایی و سوپرمارکت‌ها، واحدهای عرضه‌کننده گوشت و مواد پروتئینی، واحدهای میوه فروشی، داروخانه‌ها و واحدهای عرضه کننده واحدهای بهداشتی و واحدهای صنفی مرتبط با تولید اقلام بهداشتی می‌توانند با رعایت اصول بهداشتی اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی نسبت به فعالیت خود ادامه دهند.
انتهای پیام/
۱۵۰۰ واحد صنفی ارومیه پروانه کسب خود را باطل کردند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار