در یک کنسرت آزمایشی در اسپانیا هیچ نشانه ای مبنی بر شیوع بیماری کرونا مشاهده نشد

1400/02/08 - 10:47 - کد خبر: 41873 نسخه چاپی

نصر: نتیجه یک کنسرت آزمایشی ۵هزار نفری که برای سنجش سرایت ویروس کرونا در اسپانیا برگزار شد، نشان داد: در میان شرکت کنندگان هیچ نشانه ای مبنی بر شیوع بیماری کرونا وجود ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل نصر، نتیجه یک کنسرت آزمایشی که با حضور ۵هزار نفر در شهر بارسلون اسپانیا برگزار شد، نشان داد: در میان شرکت کنندگان که با ماسک ولی بدون رعایت فاصله اجتماعی در این کنسرت حضور داشتند نشانه ای مبنی بر ابتلا به ویروس کرونا وجود ندارد.
به تمامی شرکت کنندگان این کنسرت که با همکاری فعالان عرصه موسیقی و یکی از بیمارستان های بارسلون اسپانیا در روز هفتم فروردین ( ۲۷ مارس) برگزار شد، قبل از حضور در محل، آزمایش آنتی ژن ابتلا به ویروس کرونا انجام شد. شرکت کنندگان نیز مدت برگزاری کنسرت بدون رعایت فاصله اجتماعی از ماسک های «اف اف پ ۲» (FFP2) استفاده کردند.
نتايج این آزمایش نشان داد: از پنج هزار نفر شرکت کننده در این کنسرت پس از دو هفته فقط شش نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند. با این حال پزشکان اطمینان دارند که ویروس کرونا به چهار نفر از آن‌ها غیر از محل برگزاری کنسرت سرایت کرده است.
به این ترتیب مسوولین بهداشتی اسپانیا به این نتیجه رسیدند که با سیستم مناسب تهویه هوا، تست های آنتی ژن و استفاده از ماسک، می توان محیطی امن از نظر بهداشتی برای جمعیت زیاد بدون رعایت فاصله اجتماعی پدید آورد.
معاون شهردار بارسلون هم از نتایج به دست آمده از این کنسرت آزمایشی استقبال و برای برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و هنری با رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد.
انتهای پیام/
در یک کنسرت آزمایشی در اسپانیا هیچ نشانه ای مبنی بر شیوع بیماری کرونا مشاهده نشد آیدین خطیبی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار