بانوی کارآفرین موفق تبریزی مطرح کرد:

تولید را از تبریز به تهران منتقل می کنم/ سنگ اندازی ها در تبریز کمرشکن است

1400/02/08 - 16:38 - کد خبر: 41848 نسخه چاپی

نصر: بانوی کارآفرین تبریزی گفت: در قم دفتر فروش داریم که تصمیم دارم درصورتی که سنگ اندازی ها ادامه داشته باشد و موانع در تبریز زیاد باشد از تبریز به سمت تهران یا قم تولیدی را انتقال دهم.

به گزارش نصر، "عزیزه مهدی پور"  ۳۴ ساله و کارآفرین تبريزی است که بعد از تحمل مشکلات بسیاری توانسته است تولیدی راه اندازی کند که بیش از ۵٠ نفر مستقیم در کل کشور فعالیت می کنند.
مهدی پور در ابتدا با اشاره به سرگذشت خود، گفت: در دانشگاه مبانی حقوق خوانده ام، کار در فضای دادسرا و دستگاه قضا با روحیاتم سازگار نبود که بالاخره روزی به پدرم گفتم می‌خواهم بروم سراغ علاقه خودم، چیزی که به آن علاقه دارم و رفتم به بازار و کار را از یک مغازه شروع کردم.
 
وی ادامه داد: در آن مغازه مسئول فروش بودم، فروش و بازاریابی جزو کارهایی بودند که از ابتدا همواره توانسته ام موفق باشم، بعد از چندین ماه فعالیت در آن مغازه یکی دیگر از همکارانمان نیسان داشت با کمک نیسان ایشان و اندک سرمایه من به این فکر رسیدیم که خودمان جنس بخریم و بفروشیم.
وی اضافه کرد: اجناس را از بازار تهیه و به تمام تمامی شهرستان‌ها و مغازه های لوازم یدکی می فروختیم، سرمایه ما فقط یک نیسان بود که متعلق به همکارم جناب آقای شیردل و دو میلیون و ۹۰۰ تومان پول که تنها سرمایه من بود؛ شهر به شهر به تمام لوازم یدکی ها و تعویض روغنی ها می رفتیم، علاوه بر استان آذربایجان شرقی در اردبیل و ارومیه هم مشتری داشتیم.
 
 
مهدی پور گفت: توانستیم بعد از ۸ سال خیلی از برندها را معروف کنیم و در بازار به عنوان اجناس مطرح شده معرفی کرده باشیم، بعد از این جریان در سال ۹۴ سه برند به نام های زیپ، ثمین و زحل را ثبت کردیم.
وی تاکید کرد: از اولین روزی که فعالیت در بازار را شروع کردم تنها هدفم این بود که جنسی که خودمان تولید می کنیم به نام تبریز وارد بازار شود و به جای اینکه اجناس پایتخت نشین ها را معروف کنم، برای برند خود و تبریزم تلاش کنم.
وی ادامه داد: بعد از ثبت برند ها سرمایه ای برای شروع کار نداشتیم به همین جهت پخش محصول را صرفاً به خاطر اینکه بتوانیم هزینه‌ها را دربیاوریم انجام می‌دادیم.
 
 
 مهدی پور با اشاره به جرقه تولید و ورشکستگی خود افزود: روزی به‌دلیل کلاهبرداری یکی از مشتریان و اعتماد به وی ورشکست شدیم روزهای تلخی که در آن به خاطر فشار و تحمل مشکلات ناشی از ورشکستگی به عمل رفتم، بعد از این که ورشکست شدیم به همراه شریکم نشستیم و فکر تولید آب رادیاتور از همان لحظه به ذهنمان رسید و تولید آب رادیاتور را شروع کردیم و به حمدالله بعد از این، آب رادیاتور، شیشه شور و الکل را نیز اضافه کردیم؛ تولید یک جرقه بود که به ذهنمان رسید شاید هم ورشکستگی گزینه ای از طرف خدا بود تا به این سمت برویم، ابتدای تولید تنها یک محصول داشتیم اما چون لطف خداوند شامل حالمان شد توانستیم اجناس را روزبه‌روز اضافه کنیم.
 
 
وی ادامه داد: بعد از آن شروع کردیم به اخذ مجوزات تولید ضدیخ با برند زیپ که وزن یک کیلو را در همان شکل و اندازه ثبت کردیم متاسفانه در حالی که ما این اندازه و شکل را ثبت کرده بودیم.
مسئول دیگری از اصناف که عمده فروش هم بودند بدون مجوز قانونی قالب ظرف ضدیخ مارا از محل تزریق پلاستیکی که برای ما ظرف تولید میکرد برداشتند و ماه ها به ما تحویل ندادند تا برند خودشان را که از تهران خریداری کرده بودند را بفروش برسانند و بعد از فروش محصولاتشان با شکایتی که کرده بودیم و کمک صنایع معادن استان قالب را پس گرفتیم منتها ماحصل اینکار ایشان یک سال عقب افتادن از تولید برای ما بود.
مهدی پور افزود: بنده معلولیت جسمی و حرکتی خفیف دارم اما این معلولیتم هیچ وقت  برایم محدودیتی نداشته است.
 
 
وی اضافه کرد: متاسفانه در ادامه این بی‌مهری‌ها در بازار شایعه کردند که جنس ما تقلبی است و علت همه این سنگ‌اندازی ها به خاطر این بود که برخی نمایندگی گرفته بودند و می‌خواستند محصول خودشان را بدون در نظر گرفتن هیچ، روانه بازار کنند.
مهدی پور افزود: در سایه همین سنگ اندازی ها در سال اول نتوانستیم ضدیخ را در بازار بفروشیم.
وی ادامه داد: تاکنون در ۱۷ استان نمایندگی داریم که ۵۰ نفر به صورت مستقیم در کل کشور و بیش از ۱۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم محصولات زیپ، ثمین و زحل را تولید و به بازار می فروشند.
وی در ادامه با اشاره به سنگ اندازی هایی که در تبریز شده است افزود: در قم دفتر فروش داریم که تصمیم دارم درصورتی که سنگ اندازی ها ادامه داشته باشد و موانع در تبریز زیاد باشد از تبریز به سمت تهران یا قم تولیدی را انتقال دهم.
 





 
وی افزود: شیشه شور، آب رادیات، آب باطری، ضدیخ در چهار نوع مختلف، روغن هیدرولیک، روغن ترمز از محصولات تولیدی ما است که تمام محصولات ما مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح را داشته و استانداردها و کیفیت لازم و فراتر را نسبت به محصولات مشابه در بازار کسب کرده‌اند.
وی تصریح کرد: البته برخی ها علیه ما کارهایی در جهت ضد تبلیغ محصولات ما انجام دادند که مراتب را به دستگاه‌های قضایی معرفی کردیم و خوشبختانه به خواست خداوند فروش همچنان ادامه دارد و کسانی که سنگ اندازی کرده اند و مانع راه شدند نتوانستند به اهداف خود دست یابند.
انتهای پیام/
تولید را از تبریز به تهران منتقل می کنم/ سنگ اندازی ها در تبریز کمرشکن است محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 2 نظر

  شهروند   3 سالها پیش  

منت نگذارد سفر خوش اين هم تازگيها مد شده به هر کس می گويند بالای چشمش ابرو است فيلش یاد هندوستان می کند

  شیردل   3 سالها پیش  

همکار عزیزم خانم مهدیپور آرزوی موفقیت دارم براتون
پژوهشیار