مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی خبر داد:

جزییات بهره‌برداری از سه هزارو 800 مگاوات نیروگاه جدید

1398/07/22 - 11:03 - کد خبر: 4180 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به بهره‌برداری از سه هزارو 800 مگاوات نیروگاه جدید، گفت: این میزان تا پیک مصرف سال آینده به مدار خواهد آمد.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، محسن طرزطلب در گفت”وگویی با بیان این”که تا پیک سال آینده واحدهای گازی و بخاری که در برنامه وارد مدار خواهد شد، افزود: در این راستا قرار است ۱۷ واحد جدید وارد مدار تولید شود. این پروژه”ها عمدتا خصوصی هستند و تقریبا دو واحد دولتی است.

به گفته وی، نیروگاه”های حرارتی در طی سال”های گذشته سهم مهمی از تولید انرژی کشور را در اختیار داشته”اند؛ به طوری که بیش از ۹۲ درصد برق مورد نیاز کشور توسط این واحدها تأمین شده است.

براساس این گزارش، با احتساب افزایش ظرفیت پنج هزارو 845 مگاواتی در طی دولت یازدهم و همچنین افزایش سه هزارو 146 مگاواتی در طی دولت دوازدهم تا نیمه تابستان امسال، شاهد رسیدن افزایش ظرفیت تولید برق حرارتی در ۶ سال اخیر به مرز 9هزار مگاوات بودیم. طی سال”های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶، در مجموع ۴۹ واحد نیروگاه حرارتی جدید با مجموع ظرفیت پنج هزارو 845 مگاوات به مدار بهره”برداری وارد شد.

براین اساس، از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون ۲۰ واحد جدید نیروگاهی نیز با مجموع ظرفیت سه هزارو 146 مگاوات به بهره”برداری رسیده است. به طور کلی  از ابتدای دولت یازدهم تا نیمه تابستان امسال در مجموع شاهد بهره”برداری از  ۶۹ واحد جدید نیروگاه حرارتی به مجموع ظرفیت هشت هزارو 991 مگاوات بودیم.

طبق آخرین آمار تا پایان سال جاری ۲۰ پروژه برق حراراتی برای ظرفیت سه هزارو 22 مگاوات در ۱۳ استان به ارزش سرمایه”گذاری ۲۰ هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان افتتاح و ۱۱ پروژه برق حرارتی در هشت استان برای ظرفیت پنج هزارو 704 مگاوات به ارزش چهار هزارو 200 میلیارد تومان کلنگ”زنی خواهد شد.

انتهای پیام/

جزییات بهره‌برداری از سه هزارو 800 مگاوات نیروگاه جدید نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار