مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل؛

اردبیل در فهرست نهایی شبکه ملی شهرهای خلاق فرهنگ و هنر قرار گرفت

1400/02/07 - 11:00 - کد خبر: 41791 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به برگزاری وبیناری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از قرار گرفتن نام اردبیل در فهرست نهایی شبکه ملی شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور خبر داد.

به گزارش نصر، عبدالله بحرالعلومی روز دوشنبه در این زمینه گفت: بر اساس اعلام دبیرخانه شبکه ملی شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، پس از داوری‌ها ۱۴۳ شهر به مرحله نیمه نهایی راه یافت و در داوری پایانی ۶۰ شهر به مرحله پایانی رسیدند که اردبیل نیز در بخش تجسمی جزو گزینه‌های نهایی قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه در مرحله نخست ۲۱ طرح و ایده از سوی اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به دبیرخانه مرکزی ارسال شده بود، افزود: چهار شهر اردبیل، پارس‌آباد، خلخال و مشگین‌شهر از استان اردبیل در مرحله بعدی این طرح انتخاب شدند که این شهرها با اعلام آمادگی، طرح‌های خود را با موضوع‌های نمایش، موسیقی، ادبیات و هنرهای تجسمی به دبیرخانه ارسال کردند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: پس از داوری‌ها ۲ شهر اردبیل با موضوع هنرهای نمایشی و تجسمی و پارس‌آباد با موضوع هنرهای نمایشی  به مرحله بعدی راه یافتند که خوشبختانه در مرحله پایانی نام اردبیل در فهرست نهایی شبکه ملی شهرهای خلاق فرهنگ و هنر قرار گرفت.
وی اضافه کرد: طرح شبکه ملی شهرهای خلاق فرهنگ و هنر با هدف شناسایی و معرفی ظرفیت‌های شهرهای مختلف کشور با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه در حوزه فرهنگ و هنر راه‌اندازی شده است و امید می‌رود در مرحله‌های بعدی با توجه به ظرفیت‌های موجود، تعداد شهرهای حاضر در شبکه‌ها و زیرگروه‌های تخصصی از استان اردبیل ارتقا یابد.
طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر با نگاه آمایشی و آینده‌نگر از سال ۱۳۹۷ در معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح و روند اجرایی آن بر پایه پژوهش و مطالعه از تیرماه سال گذشته با هدف کمک به برنامه‌ریزی برای توسعه پایدار، کشف، جذب و پرورش فعالیت‌ها و پیشنهادهای نو و پایدار بومی حمایت از آن‌ها، ساماندهی و بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در سطح محلی و بومی مبتنی بر فرهنگ ایرانی- اسلامی، تمرکززدایی در امور فرهنگی و هنری و تقویت ظرفیت‌های مردمی در فرهنگ، توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر و کمک به بهبود کسب‌وکارهای فرهنگی هنری و صنایع خلاق آغاز شد که بر مشارکت شهروندان، هنرمندان، تشکل‌ها و نهادهای هر شهر متکی است.
این طرح ابتدا قرار بود در حوزه تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی و مد و لباس انجام شود، اما پس از ارایه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حوزه‌های سینما، ادبیات، رسانه و مطبوعات، چاپ و بسته‌بندی، هنرهای صناعی و سنتی هم در آن قرار گرفت و فراخوان برای ارسال اثر در تمام این زمینه‌ها به شهرهای مختلف کشور اعلام شد.
امسال اردبیل در رشته هنرهای تجسمی با شهرهای کرمان، شیراز، یزد، نهبدان، خوی، گرگان، قم، قزوین، جوانرود، و بابلسر در یک شبکه قرار گرفت.
انتهتای پیام/
اردبیل در فهرست نهایی شبکه ملی شهرهای خلاق فرهنگ و هنر قرار گرفت خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار