با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

اسکو به عنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر در حوزه چاپ کلاقه ای معرفی شد

1400/02/06 - 16:57 - کد خبر: 41752 نسخه چاپی

نصر: روز یکشنبه پنجم اردیبهشت، آئین معرفی شهرهای خلاق فرهنگ و هنر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و شهرستان اسکو در حوزه چاپ (چاپ کلاقه ای ) جزء شهرستانهای خلاق فرهنگ و هنر کشور معرفی شد.

به گزارش نصر، محمد علی قلی زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسکو با اعلام این خبر افزود “شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر”، عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهرها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آن‌ها است که با حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر های خلاق فرهنگ و هنر بصورت ویدئو کنفرانس معرفی شدند.
 
 
شهرستان اسکو که با سه طرح در بخش های “چاپ کلاقه ای”، ” موسیقی “و “هنرهای تجسمی” شرکت کرده بود، در مرحله نخست داوری (که نتایج آن مهرماه سال گذشته اعلام شد)؛ تنها در حوزه موضوعی چاپ (در جمع۶۰ شهر) برگزیده شد.
بر اساس اعلام ابراهیم حیدری مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر اجرایی طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر؛ در این رویداد ۳۶۷ شهر از ۳۱ استان کشور برنامه‌های خود را به دبیرخانه ارسال کردند و پس از چند مرحله داوری تعداد ۱۴۳ شهر به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و در مرحله نهایی نیز ۶۰ شهر توانستند امتیاز حضور در اولین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر به دست آورند.
فراخوان نخستین دوره انتخاب شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در ۹ حوزه در تابستان ۱۳۹۸ منتشر شد.
شهرهای اسکو و جلفا از استان آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان و بم از استان کرمان به عنوان شهر خلاق در حوزه چاپ معرفی و شایسته الحاق به شبکه شهرهای خلاق شناخته شدند.
قابل ذکر است که گواهی‌نامه ثبت اسکو به عنوان شهر ملی چاپ کلاقه‌ای دی ماه سال گذشته توسط وزیر محترم میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری به استاندار آذربایجان شرقی اهدا گردیده بود.
انتهای پیام/
اسکو به عنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر در حوزه چاپ کلاقه ای معرفی شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار